یکی از مطالبات مردم نوق و سنگ سریز وضعیت نامطلوب آسفالت جاده نوق سید جلال الدین به شهرستان زرند است
باتوجه به برخورداری از تپه های ماسه بادی امامزاده سید جلال الدین در ابتدای این جاده و تردد زیاد اهالی به این منطقه وضعیت آسفالت موجب ناراضیتی بیش از حد مردم شده
گلایه مردم از وضعیت آسفالت و بی توجهی مسئولین به این جاده کاش یکبار مسئولین از این جاده عبور میکردن
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی *فیروزه کویر* چند سالیست از آسفالت جاده ارتباطی امامزاده *سیدجلال الدین* اشرف به شهرستان زرند میگذرد
جاده ای که دغده ی تعداد کثیری از مردم خطه نوق و شهرستان زرند است
جاده ای که یکی از مهمترین راهای ارتباطی به شمار میرود پس ازحرف وحدیث ومشکلات احداث شد
اما چه کسی مسئولیت احداث را برعهده گرفت آسفالتی که گویا فقط برای خوشحال نمودن مردم ریخته شد و یکسال
از آن نگذشته بودبا مشکلات عدیده ای روبرو شده اند که مشخص نیست زمان احداث این جاده چرا مسئولین اداره راه و شهرسازی و راهداری به فکر آن نبوده اند
مشکلات همسطح بودن جاده با مسیر رودخانه ها
و تردد تریلی و کامیون های پرخطر به کنارآیا وقت آن نشده دستی به روی آسفالت این جاده بکشند.
مسئولین محترم اداره راه آیا غیر این است که این جاده مهم بین شهری و ارتباط حوزه معادن مرکزی کشور به حوزه جنوب کشوراست
جاده مهم کوهبنان – شعبجره – سنگ سیدجلال الدین که میتواند ارتباط مهم شهرستان کوهبنان را به حوزه رفسنجان – سیرجان – بندرعباس – در کوتاهترین مسافت زمان ( معادن سنگ آهن کوهبنان ، بهاباد ، چادرملو ، حوزه مرکزی کشور ) به حوزه جنوب گل گهر و خلیج فارس را برقرار و مسیرمهم شرق استان یزد و طبس را به هرمزگان وصل کرده جاده کوهبنان – رفسنجان میتواند حلقه مهم ارتباطی ویژه کوهبنان بوده ومسیر از دوطرف شهرستانها در حد جاده اصلی برقرار میباشد که تعریض و بهسازی و تعریف در ردیف جاده اصلی میتواند مسیر حداکثر ۱۴۰ کیلومتری کوهبنان – رفسنجان را برقرار کند در حوزه رفسنجان حدفاصل سیدجلال الدین – سنگ علاوه بر ارتباط فوق مسیر ارتباطی زرند نوق انار در مسیر بین شهری تعریف جاده اصلی قرار میگیرد.
اهمیت ویژه جاده کوهبنان – رفسنجان مسیر ۵۵۰ کیلومتری کوهبنان – بندرعباس و مسیر ۳۰۰ کیلومتری کوهبنان – گل گهر را برقرار میکند کوهبنان – رفسنجان ارتباط بهاباد – طبس – چادر ملو – حوزه سنگ آهن
مرکزی ایران را به حوزه سنگ آهن جنوب کشور بویژه گل گهر ۱۵۰ کیلومتر کوتاهتر وزمان سفر را بیش از ۲ساعت کاهش داده و به همین ترتیب به بندرعباس کاهش یافته که ارتباط به شهربابک و شیراز را به همین ترتیب کاهش داده است .
در سال گذشته بارها از طریق نماینده سابق پیگیر این موضوع شدیم و با درخواست شوراها و دهیاران دهستان رضوان
مسئولین وزیر راه از این جاده بازدید نمودند اما چه کسی پیگیر این جاده است؟
اگر اسفالت این جاده مقدور نیست حداقل تردد خودروهای سنگین را ازاین مسیر ممنوع کنید یا به قول اهالی آسفالت رو جمع کنید جاده خاکی حداقل خطر تصادف و صدمه به خودرو ها رو کاهش میده
لذا از نماینده کنونی مردم شهرستان رفسنجان و انار فرماندار و بخشدار محترم
درخواست پیگیری این موضوع را داریم