فیروزه کویرشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بررسی طرح عفاف و حجاب کرمان؛ ممانعت از فروش مانتوهای جلوباز و استفاده از روش «حاج قاسم» برای جذب افراد - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

طرح عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت که ممانعت از فروش مانتوهای جلوباز در مغازه‌های سطح شهر و استفاده از روش «حاج قاسم» برای جذب افراد از جمله مواردی بود که مطرح شد.
همچنین نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) بیان داشت: ناهماهنگی بین افراد و مجموعه‌های اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد، اما ما نباید ناامید باشیم و باید فعالیت‌های خود را انجام دهیم.
حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: رهبری در سال ۸۴ فرمودند «کاش ما لباس ملی داشتیم» و حالا که نداریم لباس صنفی ما باید مشخص باشد مثلا دانشجوها و کارمندان و کارگران مجموعه‌های مختلف در پوشش موثر است.
وی ابراز کرد: ما مخالف اشتغال زنان نیستیم و نمی‌توانیم منکر نقش اثرگذار آنها باشیم اما در اجتماع به زنان ظلم می‌شود و آنها آرامش و امنیت شغلی ندارد و در ادارات برای عادی‌سازی روابط فکری نکرده‌ایم و این اختلاط‌ها مورد فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و باید به این مسائل توجه کرد.
جلالی با اشاره به اینکه تفاوت زیادی وجود دارد بین آنچه گفته می‌شود تا آنچه عمل می‌شود، ادامه داد: هر کدام از دستگاه‌ها پیوست عفاف و حجاب خود را ارائه دهند.
خانم مسلمان نمی‌تواند مانتوی مناسب پیدا کند و سخت شده است، تصریح کرد: ابتدا باید اصناف را کنترل کرد و بعد به سراغ درون دستگاه‌های خود برویم و سپس به جامعه بپردازیم.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر