فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پذیرش دانشجودررشته گردشگری دانشگاه رفسنجان ؛ ازسال آینده - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

دکتر”حسن رنجبرعسکری” شامگاه ۶ بهمن ماه در مراسم امضای تفاهمنامه گردشگری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان‌ در سال ۱۳۷۰ در دو رشته آموزشی فعالیت های پژوهشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر بالای ۱۰۰ رشته در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو پذیرش می کند. ضمن اینکه ۲۷۷ عضو هیئت علمی در دانشگاه و ۸۰۰۰ نفر دانشجو داریم.

وی افزود: دانشگاه ولی عصر رفسنجان مسیر فعالیت های خود را در راستای راه اندازی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و ادامه می دهد و بالای ۷۰ شرکت در دانشگاه ولی عصر وجود دارد و در اوج بحران کرونا الکل و مواد صدعفونی موردنیاز شهر را تامین و تولید کرد.

رییس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری شهید ستاری در رفسنجان، بیان کرد: رفسنجان به عنوان قطب‌ نوآوری و شکوفایی است اخیرا هم مجوز راه اندازی مرکز نوآوری فرهنگی و صنایع خلاق را از وزارت علوم اخذ کردیم و در زمینه بحث های فرهنگی قدم برمی داریم.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست های ما این بوده که مجوز اولین دانشکده ایران شناسی را اخذ کردیم که در رفسنجان راه اندازی شده و در این رابطه نسبت به مجوز رشته گردشگری هم اقدام کرده ایم و سال آینده پذیرش دانشجو داریم.

تفاهم نامه گردشگری شهرستان رفسنجان بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، فرمانداری رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان و انجمن مردم نهاد فرهنگپویان منعقد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهمنامه با هدف توسعه فعالیت های گردشگری شهرستان رفسنجان، سرمایه گذاری، تحقیق و مطالعه، پژوهش، توانمندسازی محیط ها در راستای توسعه فعالیتهای مختلف گردشگری امضا شد.

“فریدون فعالی” افزود: استان کرمان ظرفیت های گردشگری خیلی خوبی دارد و متناسب با این ظرفیتها باید از آنها استفاده کرد. توانمندسازی محیط بحث نخست است، دره راگه فضای طبیعی خوبی برای گردشگری است اما زیرساخت لازم را ندارد باید این زیرساخت ها را فراهم کرد لذا مطالعات و برنامه ریزی لازم دارد که این اتفاقات باید بیفتد که در قالب همین تفاهم نامه است.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر