فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز پروژه ی مخزن ذخیره ی آب ۴۰۰۰۰ متر مکعبی رفسنجان با سرمایه گذاری شرکت مس در سال ۱۳۹۹ - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری فیروزه کویر :رئیس اداره اب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در نشست خبری با حضور فرماندار  عنوان کرد:پروژه ی احداث تصفیه خانه آب۸۰۰۰۰ متر مکعبی مرکزی رفسنجان در مدت ۱۸ ماه به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و پروژه ی مخزن ذخیره ی آب ۴۰۰۰۰ متر مکعبی شهرستان با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است .در سال گذشته ۲۲۰۰۰ کیلو متر از شبکه روستایی اب رفسنجان بازسازی شده است .

در ادامه گفت :

۹۷ کیلومتر شبکه اب شهرستان در سال ۱۳۹۹ توسعه یافته است .در تمام تاسیسات شبکه ی اب و فاضلاب رفسنجان دوربین مدار بسته نصب شده است .ساختمان اب و فاضلاب صفائیه به مساحت ۱۴۸ متر مربع در سال گذشته به بهره برداری رسیده.

چرخ انداز افزود:

برای گذر از بحران کم ابی در حومه غربی مخزن ذخیره اب ۳۰۰۰ متر مکعبی ساخته شده و وارد مدار شده است، مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در داوران احداث شده و به بهره برداری رسیده است و مخزن ذخیره اب ۵۰۰ متر مکعبی کبوتر خان از هفته اینده وارد مدار خواهد شد.

رئیس اب و فاضلاب شهرستان گفت :

برای گذر از بحران کم آبی ۱۴۰۰ مجوز حفر چهار حلقه چاه اب در شهرستان رفسنجان داشتیم .با حفر چاه اب در کبوتر خان حومه شرقی با تنش کم آبی کمتری رو به رو خواهد بود.

چرخ اندازه افزود :

باتوجه به پایین رفتن سطح اب زیر زمینی برای گذراندن بحران اب ۱۴۰۰ مردم شهرستان اب شرب برای ابیاری فضاهای سبز استفاده نکنند ،سایه بان برای کلر های ابی نصب کنند ، برای ساختمان سازی از اب شرب استفاده نکنند و از نصب پمپ بر روی شبکه مستقیم اب خود داری کنند و میتوانند با نصب مخزن آب در منازل از پمپ اب استفاده کنند .

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر