فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ر حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و مسئوولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه رفسنجان برگزار شد - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

جلسه ستاد محرم با حضور حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و مسئوولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه #رفسنجان برگزار شد

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در جلسه ستاد محرم مطرح کرد:

⏺️در فضای مذهبی دغدغه سلامت مردم بسیار مهم است، از زمان گسترش ویروس کرونا جریان مذهبی خود را نسبت به این ویروس مسئول میداند.

⏺️در هر عرصه ای که بحران وجود داشته باشد بیش ترین سهم را در رفع آن جریان مذهبی به طور جدی در میدان بوده است

⏺️سال گذشته نشان دادیم قبل از اینکه در هیچ جایی از کشور شیوه نامه بهداشتی داشته باشیم جریان مذهبی مراسمات خود را با رعایت کامل پروتکل ها برگزار کرد و رضایت ۸۰ درصدی وزارت بهداشت را در پی داشت.

⏺️همیشه جریانات مذهبی را به احساسات مطلق تحکم کردند اما این جریان نشان داد تعقل جدی دارند؛ برای برگزار نکردن مراسمات مذهبی بهانه زیاد بود اما جریان مذهبی همه ی قاعده ها را قاطعیت پذیرفت که چراغ مراسمات امام حسین(علیه السلام) خاموش نشود.

⏺️هیات های مذهبی بر مراسمات خود نظارت وجدانی دارند، آن چیزی که در رعایت شیوه ها برای ما مهم است صحبت های رهبر معظم انقلاب است که ضمانت ایشان پای برگزاری مراسمات بود و حتما در فضای مذهبی با قدرت و رعایت مسائل بهداشتی مراسمات خود را برگزار میکنیم.

⏺️درباره نذورات باید میدانی نظر داده شود؛ اصل بر این است که هیچ ازدحامی اتفاق نیفتد و فاصله اجتماعی برقرار شود.

⏺️برخی هیئت ها به خاطر کرونا برگزار نشدند اما امسال تلاش کنیم هیچ هیئتی تعطیل نشود و حداقل پرچم خود را علم کنند.

⏺️موکب های صوتی در شهر بسیار خوب است، از عوامل شهری درخواست همت بیشتر در سیاه پوش کردن شهر وایجاد فضای مذهبی در شهر را داریم.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر