فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاده نوق بزرگترین دغدغه مردم نوق - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

 

?منطقه نوق درحسرت دوبانده شدن !/بلاتکلیفی چندساله یک پروژه

✍️*فاطمه استادحسینی* /جاده ای در دل بزرگترین جنگل مصنوعی جهان که عمده بزرگترین محصول صادراتی کشور بعد از نفت یعنی پسته از این جاده می گذرد.

?مسیر بزرگترین دریاچه تولید کننده آرتیما خاور میانه جایی نیست جز جاده نوق و مسیری برای حمل ونقل بخشی از سنگ آهن معدن سیریز و غیره ؛که پرداختن به آن گزارشی مفصل می طلبد.

?جاده ای که بدرقه راه صدهاسردار شهید همچون حاج علی محمدی پور بود جاده ای که مسیر زیارتگاه امامزاده سید جلال الدین اشرف و امامزاده ابراهیم می باشداما‌این روزها متاسفانه تنها نامی که برازنده این جاده هست

“جاده ای که همچنان نفس می‌گیرد”

?مردم منطقه نوق از وضعیت نامناسب و ناهمواراین جاده‌که سبب مشکلاتی برای تردد و بعضا عامل حوادث مرگبار بخصوص در فصل برداشت پسته شده است گلایه دارند مخصوصا افرادی که متر متر این جاده برای انها حکایت تلخ از دست دادن عزیزان و دوستانشان دارد.

?چند سال پیش توافق نامه جداگانه‌ای برای تکمیل این پروژه بین مسوولان شهرستان امضا شد که این توافق نامه هم هنوز اجرایی نشده است.اما امروزه هیچ کدام از مسئولین مسئولیت این راه عهده دار نیستند و در موقع بروز حادثه هرکدام مسئولیت را بردوش دیگری می اندازند.

?جاده ای خطرناک که بسیاری از رانندگان حاذق حاضرنددر جاده‌های پر پیچ و خم شمال وجنوب کشور رانندگی کنند، ولی در جاده‌ نوق نه.

?از اینکه دراین جاده برخی از افراد قوانین را رعایت نمی‌کنند بگذریم، این جاده ؛ جاده ایست کم عرض و بدون شانه . آسفالتش در اکثر مسیرخراب است و پر از چاله‌ و سرعتگیرهایش غیراستاندارد.

?کم خبر ننوشته و نخوانده ایم از مصیبت ها و حوادث تلخ این جاده ….کم چشم هایمان به راه نمانده که مسافرمان، پایش به سوق که نه!! پیکر خون آلود و بی جانش رسیده است.صدایی که در این مسیر عادی شده و مردم با شنیدن آن، متوجه می‌شوند که در همین محدوده، تصادفی رخ داده و یک یا چند تن نیز جان خود را از دست داده‌اند؛ صدای آژیر آمبولانس‌ است باورش سخت است اما این جاده در یک دقیقه، زندگی خیلی از مسافران را زیر و روکرده است وحادثه ناگوار زیادی دراین جاده رخ داده است اکثر میگویند اگر دو بانده بود این حوادث رخ نمیدادو این تغییر وحشتناک در زندگی افرادایجاد نمیشدو شاید خیلی از افراد الان زنده بودند.

?این‌جاده ؛ خطری است بیخ گوش مردم نوق که همواره تلفات بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده و اکنون نیز چشم انتظار رسیدن یک روز آفتابی است.
وعده‌های تکمیل شدن این پروژه با همدیگر سنخیت ندارد و هر کدام خبر از روزهای آتی میدهند اما حتی هنوز کمتر از ۵ کیلومتر ان به مرحله بهره برداری نرسیده است قرار بر این بود که این پروژه تا پایان سال۱۳۹۹ به اتمام برسد اما سال ۱۴۰۰هم به نیمه راه رسیدو خبری از اجرایی شدن این وعده نیست.

?اگر این پروژه روزی به پایان برسد ، قطعا شاهد کاهش ۷۰ درصدی فوتی خواهیم بود.مردم نوق تا چه زمان باید منتظر عملی شدن وعده دوبانده شدن این جاده باشند؟؟؟

?چند روز اخیر ؛ طبق معمول کارگاه وماشین آلات روجمع کردند و رفتند .در پایان فقط تاسف.همین وبس
# نوق

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر