فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*توصیه‌ های ایمنی سازمان آتش نشانی در آستانه شروع فصل سرما* - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

?مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان نکات و توصیه های ایمنی لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی در فصل سرما به شهروندان ارائه نمود.

?به گزارش فیروزه کویر به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با اشاره به رعایت نکات ایمنی با توجه به فرارسیدن فصل سرما ، گفت: با شروع فصل سرما شهروندان باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا از وقوع حوادث و اتفاقات احتمالی جلوگیری شود.

?مهندس علی رمضانی نژاد در خصوص افزایش مصرف گاز تاکید کرد: برودت هوا و افت دما باعث می‌شود که مصرف گاز افزایش یابد بنابراین با فرهنگ سازی مناسب، رعایت مسائل ایمنی و مصرف اصولی گاز شهری در صرفه جویی آن موثر باشیم.

?وی ادامه داد: رعایت ایمنی در فصل سرما یکی از واجبات است چرا که این فصل می‌تواند حتی جان انسان‌ها را نیز به خطر بیاندازد. با استفاده از وسایل گرمایشی و همچنین رعایت چند نکته شما می‌توانید خانه خود را گرم کنید، اما مهمترین نکته این است که ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنید تا در طول فصل سرما خطری شما را تهدید نکند.

?مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رفسنجان بیان کرد: یکی از نکات اساسی این است که همیشه اجازه بدهید هوای کافی برای تنفس شما و جهت سوختن بخاری گازسوز به اتاق برسد. وجود روزنه‌های زیر درب‌ها برای این منظور مفید هستند بابراین روزنه‌های زیر درب‌ها و خصوصا دریچه‌های تهویه هوا را با اشیاعی همچون پارچه، پتو و … مسدود نکنند..

?وی ادامه داد: همچنین از صحیح سوختن گاز و سلامت بخاری بوسیله افراد ذیصلاح مطمئن شوید؛ و در صورت داشتن عیب حتما از تعمیرکاران مجاز استفاده شود و شخصا به هیچ عنوان نسبت به تعمیر اقدام نکنید.

?مهندس رمضانی نژاد بیان کرد: از سلامت دودکش مربوط به بخاری اطمینان حاصل نمایید. این امر یکی از مهمترین نکاتی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم چرا که اشکالات دودکش می‌تواند باعث بروز اتفاقاتی غیر قابل بازگشت شود. نصب دودکش در فضا‌های بسته ساختمان که جریان طبیعی هوا وجود ندارد ممنوع است و هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک اچ (H) باشد.

?وی ادامه داد: اگر زمانی دودکش سرد باشد نشاندهنده عدم عبور گاز‌های سمی است و بایستی سریعا دستگاه گاز سوز خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام نمود، استفاده از شعله شمع یا کبریت در محل دریچه و مبدا دودکش، چنانچه شعله به سمت داخل دودکش کشیده شد بیانگر این است که مکش دودکش مناسب است و اگر تغییری در شعله ایجاد شود نشانگر عدم مکش مناسب دودکش است .

?مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت : قبل از راه اندازی وسیله گرمایشی و گازسوز حتما نسبت به اطمینان از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان یابید و در زمان استفاده به صورت مستمر چک کنند.روشهای متفاوتی برای تست بازبودن مسیردودکش ها حتی دودکش های دارای کلاهک H می توان انجام داد که یکی از این روشها بستن وزنه کوچکی به نخ محکم می باشد. وزنه را ازبالای دودکش به پایین حرکت دهید اگروزنه به پایین برسد نشان دهنده بازبودن مسیر دودکش می باشد.

?وی افزود: یکی از نکات بسیار ساده این است که قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت بخاری می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل گرددوباید از نصب بخاری در مجاورت وسایل مذکور جلوگیری کرد.

?مهندس رمضانی نژاد تاکید کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی اقداماتی را برای افزایش آگاهی شهروندان در قالب برگزاری آموزش‌ها و وچاپ بروشورهای آموزشی انجام می‌دهد.همچنین آتش نشانان ۵ ایستگاه عملیاتی با برگزاری مانور‌های متعدد و تجهیز نمودن خودرو‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی به ملزومات ضروری در جهت مقابله با حوادث احتمالی در زمان وقوع هر حادثه ای در آمادگی کامل قرار دارند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر