فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیب هیأت رئیسه شورای شهر رفسنجان دست نخورده باقی ماند. - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

دومین سال از دوره ششم شوراهای اسلامی شهر استان کرمان برگزارشد

انتخابات هیات رئیسه شورای شهر رفسنجان برای سال دوم فعالیت دست نخورده باقی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر یک سال از شروع به کار ششمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌‌گذرد و بر اساس قانون باید انتخابات مجددی برای تعیین هیات رییسه شورای شهرها انجام شود.

در شصت وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان انتخابات هیأت رئیسه شورای ششم برای سال دوم برگزار شد و ترکیب هیأت رئیسه دست نخورده باقی ماند.

در این جلسه پس از رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه، برای دومین سال متوالی سیدحسین رحیمی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان برای مدت یک سال انتخاب شد.همچنین در این جلسه مهندس علی میربابایی به عنوان نایب رئیس شورای شهر برگزیده شد.در ادامه جلسه رای گیری دکتر مه لقا حکمت و سیدابراهیم صباغ جعفری به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم انتخاب و با این ترکیب، هیات رئیسه سال دوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر رفسنجان تکمیل گردید.

برپایه این گزارش هیات رییسه شورای شهر کرمان تغییر چندانی نداشت و با ریاست علیرضا نادری مانند سال اول ادامه پیدا کرد. البته نائب رئیس شورای شهر کرمان برای سال اول بود؛ امسال برای نائب رئیسی کاندید نشد.

شهر بافت که هنوز شهردار هم ندارد و در یک سال گذشته کش و قوس‌های فراوانی را تجربه کرده در انتخابات هیات رییسه دوم هم عقب مانده است.شورای شهر بافت یکی از حاشیه‌ساز ترین شوراهای شهر در یک سال گذشته استان کرمان بوده است.

وضعیت شورای شهر سیرجان قابل قبول‌تر است. شورایی نسبتا منظم و بی‌حاشیه در سال اول و فرآیند انتخاب شهردار.هفته گذشته در انتخابات هیات رییسه شورای شهر سیرجان؛ حسن خدامی پور رییس؛ امین صادقی نایب رییس؛ اعظم جوانلری منشی اول و وحید جوان منشی دوم تعیین شدند.

بر اساس گزارش با اینکه تا ۲۰ مرداد مهلت انتخاب رئیسه برای شورای شهر بود اما شورای شهر بم رودتر از همه وارد عمل شد وشنبه هفته گذشته ۱۵ مردادماه با برگزاری انتخابات منصور عزیز آبادی ریاست شورای شهر بم و حامد سلجوقیان نایب رییسی این شورا را به عهده گرفتند.

این گزارش می افزاید شورای شهر جیرفت یکی از شوراهای شهر نسبتا پرحاشیهای در یکسال فعالیت خود بود اختلافی که بین ریاست سابق شورای شهر و برخی از اعضا وجوددارد شورای شهر جیرفت را به چالش کشانده است

ترکیب جدید هیات رئیسه شورای اسلامی شهر جیرفت مشخص شد  احسان هوشمند رئیس شورای شهر ؛ حجت دلفاردی نایب رئیس شورا و سمانه کوهستانی سخنگوی شورا منتقدین ریاست سابق شورای شهر و البته شهردار جیرفت هستند.این یعنی احتمال دارد شهرداری و شورای شهر جیرفت با چالش‌های بیشتری در سال دوم برخورد کنند.

لازم به ذکراست در قانون جدید شورای اسلامی سمت سخنگو به ریاست شورا واگذار شده و در صورت عدم تمایل وی در این زمینه رای گیری میشود همچنین با توجه به حذف سمت خزانه دار در آیین نامه جدید ، برای مسئولیت امور مالی شورای اسلامی شهر رای گیری انجام خواهد شد

گزارش : فاطمه استادحسینی

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر