فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاحیه نمایشگاه جابربن حیان در شهرستان رفسنجان توسط مدیریت آموزش و پرورش - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه جابربن حیان با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، رئیس اداره تکنولوژی، گروه های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، معاون آموزش ابتدایی شهرستان، مسئولین، مدیران، راهبران و رابطین مدارس در دبستان دخترانه فاطمه باقری زاده رفسنجان برگزار شد.

به گزارش اطلاع رسانی فیروزه کویر این مراسم با حضور با حضور طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین شفیعی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، فاطمه عباس زاده رئیس اداره تکنولوژی، گروه های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد رضا شریف معاون آموزش ابتدایی شهرستان، مسئولین، مدیران، راهبران و رابطین مدارس روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه۱۴۰۱ در دبستان دخترانه فاطمه باقری زاده رفسنجان برگزار شد.

طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم افتتاحیه گفت: ما در قبال آموزش دانش آموزان  وظیفه داریم، طبق سند تحول بنیادین، دانش آموزانی خلاق، پرسشگر وکنجکاو تربیت کنیم و بهترین زمینه از لحاظ علمی همین فرصت های متنوع یادگیری با عنوان طرح جابر است.

وی در خصوص طرح جابر خاطر نشان کرد: درسنوات قبل طرح جابر با یک کارتوپلاست ۱۲۰ در۹۰ و فقط مباحث علمی علوم وآزمایش‌ها را شامل می شد. اما اکنون فرصت ها متنوع یادگیری است، یعنی دانش آموزی که در زمینه ادبیات کار می کند نیز می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

زحمتکش در ادامه افزود: با اجرای طرح جابر در واقع تربیت تمام ساحتی را در مدارس عملیاتی می‌کنیم و همه ابعاد وهمه جنبه های تربیتی را مد نظر قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه نگاه آموزش و پرورش یک نگاه تربیتی هست، دوست داریم که دانش آموزان پروژه هایی که انجام می دهند، غالباً جمعی و گروهی باشد. تا قسمت تربیت کار نیز خوب عیان شود.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: دانش آموزان در قالب کارهای گروهی بسیاری از آداب و سنن را فرا می گیرند. بنابراین سعی شود دانش آموزان با کمک هم این پروژه‌ها را ساماندهی کنند و از کمک اولیا  کمتر استفاده شود.

زحمتکش در ادامه افزود: رویکرد آموزش ابتدایی از سال تحصیلی ۱۴۰۲۱۴۰۱ این بوده است که تعدد طرح ها را نداشته باشیم و تمرکزمان بر برنامه‌های درسی باشد.

وی افزود: افزایش بهره وری مدنظر وزارت آموزش و پرورش است، یعنی هم در توسعه کمی و هم در توسعه کیفی کوشا باشیم . انسداد مبادی بی سوادی را داشته باشیم و هم در کیفیت آموزگار و معلمان مان کار کنیم.

زحمتکش گفت: دو تا شاخص هست، این که وقتی می گوییم آموزگار، یعنی همان مثلاً طرح شهید همت یعنی ما ملزم هستیم، معلمان مان را به روز کنیم. وقتی می گوییم در صلاحیت های دانش آموزان، همین طرح جابر می باشد.

وی تاکید کرد: همکاران ابتدایی یک نگاه ویژه ای به ما بقی سال و در فصل تابستان  داشته باشند، همکارانی که در حوزه معاونت آموزش ابتدایی تلاش می کنند و تمرکز دارند بر روی برنامه ها، در نیروی انسانی، در زمان و در همه این موارد، باید با یک نگاه افزایش بهره وری، طبق گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور، این نگاه را در آموزش و پرورش و در آموزش ابتدایی نهادینه کنند و از منابع انسانی بهینه استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، ابراز داشت: وقتی که ما نیرو را خوب ساماندهی کنیم، مدیر خوب داشته باشیم  و معاون پر تلاش داشته باشیم، قطعاً آموزگاران ما با انگیزه بیشتری کلاس هایشان را اداره خواهند کرد.

زحمت کش در پایان ضمن تشکر از عوامل اجرایی نمایشگاه جابربن حیان شهرستان رفسنجان، از مدیران مدارس ابتدایی خواست، هر دانش آموز به تناسب خودش سنجیده شود، بحث برترین ها را نداریم و همه دانش آموزان در سطح مدرسه دیده شوند، حتی با یک تقدیرنامه از آنها تقدیر و تشکر شود.

برپایه این گزارش، بیش از ۱۵ هزار طرح در مرحله مدرسه ای نمایشگاه جابربن حیان توسط دانش آموزان شهرستان ارائه شده است و قریب به یک هزارو۲۳۵ طرح منتخب مدارس شهرستان در نمایشگاه جابربن حیان مرحله شهرستانی پذیرفته شدند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر