فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان با حضورمدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان رفسنجان با حضور محسن روحی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزارشد

فرماندار رفسنجان؛ وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان رضایت بخش است
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان در ابعاد مختلف از جمله حجاب رضایت بخش است گفت: اما وجود آسیب هایی مانند حضور بیش از حد اتباع بیگانه، نبود پیست موتورسواری و غیره موجب بروز نگرانی هایی در شهروندان شده که باید سامان بخشی آن ها را در دستور کار قرار داد.

به گزارش فیروزه کویر :حسین رضایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل دفتر امام جمعه ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز امام و شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: بحث ساماندهی حجاب در شهرستان در حال اجراست و این بحث حجاب برای ما مهم است چون دشمن اساس فرهنگ ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده است.
وی با اشاره به موضوع اتباع بیگانه افزود: این اتباع بیگانه در شهرستان معضلاتی را به وجود آوردند آن ها مرتکب انواع سرقت ها، قتل، اشغال شغل های مختلف و غیره می شوند و حضور فرزندان آن ها در مدارس در کنار بچه های ایرانی موجی از نارضایتی ها را ایجاد کرده است.
رضایی تصریح کرد: در پی گیری ها به دنبال جداسازی دانش آموزان اتباع بیگانه از دانش آموزان ایرانی هستیم و امیدواریم این طرح در سال آینده اجرا شود و مدارس اتباع بیگانه از مدارس دانش آموزان ایرانی جدا شوند.

وی ادامه داد: در خصوص موتورسواری هم باید برنامه ویژه ای را در نظر گرفت و اجرا کرد، اگر به موتورسواری به عنوان ورزش نگاه کنیم بسیاری از موارد برطرف می شود و می توان برای آن جایگاه پیست موتورسواری ایجاد کرد تا جوانان ما بتوانند تخلیه هیجانات خود را در این محل انجام دهند .
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: نبود پیست موتورسواری باعث شده جوانان در تعطیلات در محلی از شهرستان به انجام موتورسواری بیانجامند که امکان دارد خطرات جبران ناپذیری برای جامعه و خانواده ها به وجود بیاورد.

مراقبت از فرهنگ جامعه اولویت همگان باشد

امام جمعه رفسنجان رییس شورای فرهنگ عمومی هم در این برنامه با تأکید بر اینکه دشمن در حال آسیب رساندن به مبنا و اساس جامعه یعنی فرهنگ ایرانی است اظهار کرد: مراقبت از اساس و مبنای کشورمان یعنی همان فرهنگ جامعه که ضرورتی غیرقابل انکار است باید صورت گیرد که کم کاری نسبت به این قضیه قابل قبول نیست و جامعه را به سمت نابودی می کشاند.
حجت الاسلام اصغر عسکری ضمن قدردانی از همدلی و هماهنگی بین دستگاه های امنیتی، قضایی، اضناف و دستگاه های حمایتی مانند شهرداری، شرکت مس، فرمانداری و غیره بیان کرد: اگر بنیان جامعه سست شود امیدی به ماندگاری آن نیست.
وی در ادامه به موضوع فقدان یک مدیر برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره کرد و افزود: البته در این سکان سرپرستی وجود دارد و فعالیت های وی قابل ستایش است اما بهتر است نسبت به جایگاه مدیریت این نهاد مهم، تصمیم مفید اتخاذ شود.
امام جمع هرفسنجان هم مثل سایر مسئولان شهرستان دغدغه وجود اتباع بیگانه در شهرستان را یادآور شد و افزود: حضور دانش آموزان این ملت بیگانه در کلاس های درسی که دانش آموزان ایرانی هم وجود دارند مخاطراتی را به دنبال دارد که شایسته است همچنانکه در باب ساماندهی اتباع بیگانه تدابیر لازم اندیشیده می شود نسبت به جداسازی دانش آموزان آن ها از دانش آموزان ایرانی اقدام شود.

دنبال تدوین سندهای اجرایی و عملیاتی باشید

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان هم در این نشست با تأکید بر اینکه سندهای اجرایی و عملیاتی قابل قبول هستند و به وسیله این ها، ریشه مشکلات شناسایی و حل آن ها به راحتی انجام می شود بیان کرد: موضوعات و آسیب های شهرستان باید دسته بندی شوند و برای هر موضوع تا پیدایش راه حل اجرایی و عملیاتی، باید سند یک ساله ای تدوین شود.
وی افزود: یکی از موضوعات چالش برانگیز رفسنجان نبود پیست موتورسواری است که باید اساس هیجانش ساماندهی شود، باید سندی یک ساله تدوین و بسترهای امنیتی، اورژانس، حمایت های شهرداری، فرمانداری، ورزش و جوانان و غیره در آن دیده شود تا جوانان علاقمند به این ورزش بتوانند استفاده کنند.
محسن روحی بیان کرد: مسئولان باید به دنبال سندهای اجرایی و عملیاتی باشند تا با کشف راهکارهای موثر بتوان آسیب های جامعه را کاهش داد.
وی به موضوع جوانی جمعیت و اینکه کشور به سمت پیرشدن می رود اشاره و اظهار کرد: فرزندآوری و دغدغه کاهش رشد طلاق، کاهش سقط جنین و نیز ترویج ازدواج آسان و به موقع باید در دستور کار باشد تا بتوان به جمعیتی جوان در آینده رسید.

روحی خاطرنشان کرد: در کشورمان بیش از ۳ میلیون نفر جوان مجرد وجود دارد باید زمینه را برای ازدواج آسان قشر جوان فراهم کرد.
وی گفت: می توان طرح ها را در شورای فرهنگ عمومی دنبال کرد و به نتیجه مطلوب رسید البته این نتایج مطلوب و اثر بخش را می توان در سایر شهرستان های استان الگوسازی کرد و مشارکت های مردمی هم در اجرای طرح ها مهم و مفید است.

وی در پایان به موضوع همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم تأکید داشت و گفت: فضای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اشاعه دهیم نباید بگذاریم ارزش های دینی و الهی کمرنگ شوند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر