فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برسی مشکلات دهستان رضوان و روستاهای مجاور باحضور مسئولین - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر مهندس حسین رضایی به همراه حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، بخشدار مرکزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان، مدیر اوقاف،  بنیاد مسکن، رییس اداره راهداری، رئیس بهزیستی، رییس مخابرات شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی در پایان بخش دور دوم سفرها به منطقه رضوان آمده تا از نزدیک با لمس مشکلات منطقه، راه چاره ای نیز برای رفع آن ها بیابند.
رضایی در ‌ روستای حسین آباد دهستان رضوان بیان کرد: حضور در نقاط مختلف که مردمش دارای مشکلاتی هستند توام با نظارت میدانی بر کارها و همدلی با مردم توفیق بزرگی است و این خدمت رسانی به مردم باید اطلاع رسانی شود چرا که موجب تقویت امید مردم می شود.
وی یکی از عمده مشکلات این روستا را افت فشار آب و کمبود آب اشاره و اظهار کرد: شبکه آب حسین آباد خودگردان و از طرف دیگر لوله ها نیز فرسوده است و ابتدا باید با کمک دهیاری و شورای اسلامی روستا، این شبکه تحویل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شود تا خدمات رسانی در این حوزه تسهیل گردد.
رضایی گفت: در مرحله بعدی باید مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ایجاد و لوله ها تعویض شوند تا اهالی به شبکه آب پایدار دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: مشکل دیگر مردم این روستا اشتغال است که در آینده نزدیک با برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی صنایع مس ایران امیدواریم عده ای از جوانان بیکار این روستا جذب شوند و نیز می توان در وهله بعد با ارایه تسهیلات مشاغل خانگی و آموزش برخی رشته ها از جمله صنایع دستی، رونق اشتغال و رفع بیکاری را شاهد باشیم.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در سیل اخیر، در بهار آب به برخی از خانه ها و باغ های کشاورزی این منطقه وارد شد که برای احداث سیل بند بالادست این روستا قرار شد بخشداری مرکزی با کمک شرکت مس در سامان دهی  این سیل امکانات لازم  را فراهم کنند و از خطرات احتمالی آینده جلوگیری به عمل آید.

وی در مسجد روستای اسماعیل آباد بیان کرد: در این روستا ده‌ ها هزار متر زیرسازی ها انجام شده که نیاز به قیر رایگان دارد تا آسفالت شود لذا با همکاری بنیاد مسکن قیر رایگان به این روستاهای واجد شرایط تخصیص یافت.
رضایی گفت: مسائل روشنایی معابر و مخابرات این روستا هم با حضور مسیولان این نهادها حل می شود.
فرماندار به جمعیت ده هزار نفری روستاهای اسماعیل اباد، شهرآباد و صادق آباد، کمال اباد، احمداباد، نعمت آباد و غیره اشاره و بیان کرد: باید با راه اندازی شعبه های تامین اجتماعی، بهداشت، اورژانس و غیره مسیر تردد جهت دریافت خدمات از شهرستان را به اهالی کوتاه کرد.
این تیم به شمس آباد و فیض آباد دهستان رضوان هم سفر کرد و عمده مشکلات حوزه مخابرات، روشنایی معابر، آسفالت و غیره مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا در رفع این مشکلات پیگیری ها انجام شود.
همچنین بازدید از آغاز روکش و آسفالت مسیر امام زاده سیدجلال الذین اشرف نوق به سنگ سیریز زرند انجام شد، این عملیات به میزان ۶ کیلومتر ابتدایی توسط اداره راهداری و حمل و نقل رفسنجان در دست اقدام است.
در این سفرها ضمن ایجاد و تقویت امید در مردم و رفع کمبودها، برداشتن موانع اجرای برخی پروژه های مهم و دیدار مسقیم و چهره به چهره مدیران شهرستان با مردم برای طرح مسائل تخصصی هر بخش انجام می شود.

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر