فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان به دستور رئیس جمهور - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

کاهش خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان به دستور رئیس جمهور

?فرماندار رفسنجان از دستور مستقیم آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم در رابطه با کاهش خاموشی چاه موتورهای آب کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: بنا به این دستور خاموشی چاه های کشاورزی شهرستان در تابستان امسال از سه روز در هفته به یک روز در هفته تقلیل یافت.

↩️به گزارش فیروزه کویر مهندس حسین رضایی افزود: برای کاهش مصرف انرژی در تابستان، مقرر شده بود که هر هفته سه روز و هر روز به مدت ۵ ساعت چاه موتورهای آب کشاورزی در رفسنجان خاموش شوند که این امر هم به موتورها و هم به محصول آسیب وارد می کند.

?وی با اشاره به اینکه شهریورماه امسال رویداد مهم برداشت ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغ های این شهرستان برگزار می شود تصریح کرد: با توجه به اینکه سالهای اخیر به دلیل عوامل مختلف تغییرات اقلیمی و خشکسالی ها محصولی نبود اما امسال این محصول به میزان زیادی بر درختان وجود دارد نیاز است آبرسانی به آن ها انجام شود تا محصول خوبی برداشت و امیدافرینی در جامعه ایجاد شود.

?رضایی بیان کرد: آبرسانی به درختان مستلزم فراهم سازی انرژی برق و کاهش خاموشی های چاه موتورهاست‌ که خوشبختانه این کاهش خاموشی ها به دستور آیت الله رییسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفری که جمعه اخیر به رفسنجان داشت صادر شد.

?وی خاطرنشان کرد: بنا به این دستور قرار شد هر هفته به مدت یک روز آن هم به میزان ۵ ساعت چاه های کشاورزی شهرستان خاموش شوند.

?رفسنجان دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته و بیش از هزار حلقه چاه کشاورزی است.

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر