فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

از پوستر جشنواره «پسته‌خورون» در روستای ساقی اناررونمایی شد - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر :از پوستر چهارمین جشنواره «پسته‌خورون» طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و خبرنگاران انار و رفسنجان  در روستای ساقی شهرستان انار رونمایی شد.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه انار ضمن  تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) بحمدالله امسال وضعیت محصول پسته در شهرستان بهتر از سال های گذشته است و خدا را شاکریم که نعمتش را به ما فزونی بخشید و مردم باید قدردان و شاکر این رحمت الهی باشند.

فرماندار شهرستان انار باتوجه به  سرمایه گذاری۳۰۰ میلیارد ریالی  در حوزه گردشگری روستای ساقی گفت  اتفاق خوبی امسال همزمان با برگزاری جشنواره «پسته خورون» رقم خواهد خورد، تورهای گردشگری  پس از ایام محرم و صفر در این روستا برگزار می شود.

علیرضا حسینی مسئول برگزاری جشنواره «پسته خورون» در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره گفت امیدواریم   این جشنواره در خور شأن مردم شهرستان انار برگزار شود وی بیان کرد ۱۷ پروژه گردشگری در روستای محمدآباد ساقی را در حال اجرا و برنامه ریزی داریم از جمله اقامتگاه های بوم گردی حمام روستا، احیاء قنوات روستا که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تاکنون در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

حسینی  در حوزه گردشگری گفت انتخاب روستای ساقی به عنوان روستای دوستدار کتاب را در سال ۱۳۹۹ معرفی شده است و

از سال ۱۳۹۷ پروژه گردشگری روستای ساقی را با عنوان «ساقی را باید دید» کلید زدیم تا این روستا به منطقه گردشگری در حوزه پسته تبدیل شود.

جشنواره پسته خورون از پنجم تا هفتم مهرماه امسال در روستای ساقی برگزار می شود و در این جشنواره برنامه هایی در زمینه کودک، گردشگری، کسب وکارهای کوچک، کشاورزی، فروش صنایع دستی، شوی اسب، بازی های بومی و محلی، ورزش باستانی و.. برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز جشنواره «پسته خورون» نیز تورهای گردشگری برگزار می شود که از ۲۰ مردادماه تورهای گردشگری از باغات پسته منطقه بازدید خواهند کرد و با روش های برداشت و فرآوری پسته آشنا خواهند شد.

محسن پورمنصورآبادی، رئیس میراث فرهنگی انار گفت  مدرسه سعدی انار در سال ۱۳۱۴ شمسی ساخته شده است. این مدرسه در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده. مرمت مدرسه سعدی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی کرمان به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت  این مدرسه قرار است پس از مرمت به خانه صنایع دستی انار تبدیل شود.

منصورآبادی بیان کرد  کاهگل دیوار حیاط ورودی سقف ایوان، گچبری تمام اتاق‌ها  و سقف‌ مرمت خواهد شد.

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر