فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عزم جدی در تقویت کارگاه های مهارت آموزی رفسنجان/والدین همکاری کنند - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

نداشتن مهارت اصلی ‌ترین مشکل جوانان در ورود به بازار کار بوده که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری اساسی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه است لذا وجود ۳ مرکز جوارکار صنعتی در کارخانه الماس کویر، مجتمع مس سرچشمه و منطقه ویژه اقتصادی و نیز ۳ مرکز جوارکاردانشگاهی در دانشگاه های آزاد، کار و ولیعصر و همچنین ۴۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان رفسنجان؛ زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای آمادگی لازم جهت ارائه مهارت های شغلی را به جوانان دارند و گواهینامه معتبر هم صادر می کنند.

به گزارش فیروزه کویر به نقل از فرمانداری رفسنجان دکتر محمدرضا رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان در قرارگاه مهارت آموزی و توسعه مهارت در محل فرمانداری بیان کرد: امروزه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه کشورها مورد توجه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است.
وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری اساسی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه است و از خانواده ها می خواهیم که فرزندان خود را به مهارت و تخصص در یک حرفه تجهیز کنند تا بتوانند مقتدرانه در بازار، شغل پایدار ایجاد کنند و به خلق ثروت برسند.
دکتر رحمانی بیان کرد: در شهرستان عزم جدی جزم شده تا مهارت های لازم به قشر جوان ارائه شود و بتوانند در کنار علم تئوری، علوم مهارتی را نیز فراگیرند.
وی ادامه داد: یک دسته از شغل های مهارتی به صورت استاد و شاگردی است که افراد می توانند به صورت شاگرد در مغازه هایی که دارای پروانه مهارت آموزی از مرکز فنی و حرفه ای هستند ؛ مشغول به حرفه آموزی شوند.
دکتر رحمانی بیان کرد: بر اساس قوانین مهارت آموزی؛ افرادی که تا قبل از اعزام به دوره خدمت سربازی در دوره های مهارت اموزی شرکت کرده و گواهی نامه دریافت کرده باشند به میزان دو ماه از خدمت سربازی آن ها کسر می شود.
وی گفت: همچنین بیش از ۴۰۰ آموزشگاه آزاد زیر نظر فنی و حرفه ای در رفسنجان وجود دارد که افراد می توانند به آن ها مراجعه و مهارت فراگیرند؛ البته در مدارس نیز برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله هم انواع مهارت آموزی ارائه می شود که خانواده ها و اولیا دانش اموزان باید فرزندان خود را ترغیب و به این مهارت ها تجهیز کنند تا در آینده به رنج بیکاری مبتلا نشوند.
وی خاطرنشان کرد: سه مرکز جوارکارصنعتی در مجتمع مس سرچشمه، کارخانه الماس کویر و منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی شده و مهارت های مورد نیاز صنعت را به متقاضیان اموزش می دهند همچنین سه مرکز جوارکار دانشگاهی در دانشگاه های آزاد اسلامی، ولیعصر(ع) و دانشگار کار هم راه اندازی شده است.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر