فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

یکی از شاخص های مهم در ارزش گذاری قابلیت های مراکز پیش دبستانی، وجود افراد متخصص و متعهد در کار با کودکان است و از طریق انتخاب و ارائه برنامه های آموزشی مناسب باید منجر به پرورش شخصیت و رفتار کودکان گردد

به گزارش اطلاع رسانی فیروزه کویر: رضا اکبری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، دراختتامیه دوره توانمند سازی مربیان و مدیران پیش دبستانی شهرستان رفسنجان، گفت: یکی از شاخص های مهم در ارزش گذاری قابلیت های مراکز پیش دبستانی، وجود افراد متخصص و متعهد در کار با کودکان است و از طریق انتخاب و ارائه برنامه های آموزشی مناسب باید منجر به پرورش شخصیت و رفتار کودکان گردد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، بیان نمود: پایه و اساس ساختار شخصیتی و رفتاری انسان در کودکی پایه ریزی می شود. همچنین بنیان های دانش، مهارت و نگرش های کودک در این دوره رشد می یابد. به همین دلیل دوره پیش دبستانی، یکی از دوره های پایه و اساسی در نظام آموزش و پرورش است.

اکبری افزود: به طور کلی سنین سه تا شش سالگی مرحله شکل گیری شخصیت، تربیت حواس و تخیل کودک است. به این ترتیب با آموزش صحیح می توان از طریق پرورش دادن عادات نیکو در سرنوشت آینده کودکان تاثیر مثبت و سازنده گذاشت .

وی در ادامه تصریح نمود: بدون تردید آموزش و پرورش کودکان در این دوره به وجود مربیان و افراد آگاه و علاقه مند و پرانرژی وابسته است و یکی از شاخص های مهم در ارزش گذاری قابلیت های این مراکز تربیتی، وجود افراد با تجربه، متخصص و متعهد در کار با کودکان در این دوره است.

اکبری خاطر نشان کرد: آموزش های پیش دبستانی کودک محور و رشد محورند و ضروریست که علائق، نیازها و توانایی های کودک و همچنین با توجه به مراحل رشد کودک برنامه ریزی صورت گیرد، ما باید از طریق فراهم آوردن وسایل متنوع  یک محیط یادگیری غنی برای کودکان ایجاد کنیم تا از این طریق تعامل با محیط، مشارکت فعال در فعالیت های گروهی و توانایی حل مسائل خلاق را در کودکان تقویت کنیم .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، در ادامه بیان کرد: یکی از بهترین روش ها در آموزش پیش دبستانی روش بازی با کودکان است، بازی نقش بسیار مهم و کلیدی در آموزش پیش دبستانی دارد یعنی با بازی کودک را با مفاهیم و مهارت های فردی و اجتماعی مورد نیاز برای دوره ابتدایی آشنا می کند و زمینه ارتقا رشد ذهنی و جسمی و اجتماعی او را فراهم می سازد از این جهت گذراندن این دوره برای موفقیت های مدرسه ای حیاتی است.

اکبری در پایان تصریح کرد: یافته های علمی و پژوهشی موید این مطلب است، که کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند، نسبت به کودکانی که در این دوره شرکت نکرده و مستقیم وارد دبستان شده اند، موفق ترند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر