فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیست‌ و دومین جشنواره انتخاب کتاب سال استان کرمان درشهر سرچشمه برگزار شد. - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر مراسم بیست‌ و دومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان با حضور مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کتابخانه‌های استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان معاون فرمانداری رفسنجان و جمعی از اهالی کتاب و فرهنگ استان کرمان  ۲۸ آبان ماه در محل سینما آزادی سرچشمه برگزار شد.

علی مهدی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم  گفت قرآن بالاترین کتاب و حاوی منابع ارزشمند الهی است و در کنار مطالعه دیگر کتاب ها، توجه و انس به کتاب قرآن به آن مطالعه رونق معنوی می بخشد.

وی گفت سرانه کتاب و کتابخوانی در کشورمان نسبت سایر نقاط جهان مطلوب نیست و این از گرویدن افراد به فضای رسانه ای جدید در حوزه مجازی و فاصله گرفتن از عالم معنا سرچشمه  می گیرد.

و برگزاری چنین مراسمی و فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی قطعاً تاثیر گذار خواهد بود.

 

مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت کام ما به خاطر قضایای فلسطین و کشتار مظلومانه مردم غزه تلخ است کشور ایران یکی از پیش قدم ترین‌ تشکل های حوزه تالیف کتاب در مباحث فلسطین در دنیاست و در این زمان  در حوزه حمایت از مردم بی دفاع فلسطین قلم می زنند.

وی از مولفان و ناشران استان کرمان درخواست کرد تا در این دغدغه مندی شرکت کنند و دست به خلق آثار استکبارستیزی بزنند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت واقع خواهند شد.

مرادیان در زمینه کتاب گفت: در دنیا جایی سراغ ندارم که به اندازه ایران به بخش کتاب توجه و اهتمام داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت  در کنار سایر ویژگی‌های بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه وی به کتابخوانی و بسیاری از یادداشت‌هایی که در کتاب‌ها داشتند، کتاب‌هایی بوده که در میدان نبرد آنها را مطالعه نموده است

روحی افزود در سال جاری در جشنواره ملی پایتخت کتاب ایران شهرستان رابر در میان ۱۲ شهر کاندیدای پایتخت کتاب ایران بود و در حال برنامه‌ریزی هستیم سال آینده رفسنجان و سیرجان را به‌عنوان دو شهر کاندیدای پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم

مدیر کل ارشاد بیان کرد در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب سال گذشته دهبکری و امسال نصرت آباد سیرجان در کشور انتخاب شدند.

روحی  گفت: نمایشگاه کتاب بزودی در سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شودو در هفته کتابخوانی ۹ نمایشگاه کتاب در استان کرمان در حال برگزاری است و در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۳۰۰ کتابخانه داریم و کار ترویج فرهنگ مطالعه را در دستور کار دارند و نیز برای معرفی، شنبه‌های کتاب را داریم.

در این مراسم با معرفی برگزیدگان کتاب سال استان کرمان در زمینه‌های مختلف، از نویسندگان و مولفان آنان تجلیل شد.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر