فیروزه کویریکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی در بخش فردوس و شهر صفاییه - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به مناسبت دهه فجر افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد ریال در بخش فردوس و شهر صفاییه رفسنجان افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری فیروزه کویر رفسنجان: در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی چندین طرح در روستاهای بخش فردوس با حضور ائمه جمعه بخش فرماندار و مسئولین رفسنجان بخشدار شهردار و شوراهای بخش و روستا دهیاران و جمعی از مسئولین بخش فردوس  افتتاح وبه بهره برداری رسید

 پنج پروژه روستای کمال اباد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال  که شامل آسفالت و زیر سازی با حجم ۶ هزار متر مربع، راه اندازی  دکل همراه اول، به جهت مشکلات آنت دهی روستا پروژه جدول گذاری، پروژه لوله گذاری و نیز جا به جایی خطوط  برق وروشنایی که در دست اقدام است.

افتتاح  چهار پروژه عمرانی و ورزشی در شمس آباد با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال شامل لوله گذاری شبکه اب اشامیدنی به متراژ ۳کیلومتر، پروژه جدول گذاری به متراژ هزار و ۲۰۰ متر، اسفالت و زیر سازی به متراژ ۲۴هزار متر مربع، روشنایی و نصب ست تفریحی و اجرای مجموعه سنتی شهید حاج قاسم و بازدید مسئولین از مدرسه حمزه سید الشهدا و ام لیلا و استقبال دانش آموزان از مسئولین

پروژه های روستای حسن آباد اجرای زیر سازی و اسفالت پروژه جا بجایی تیر برق، پروژه جدول گذاری، پروژه تعریض با اعتبار ۴ میلیاردو ۷۰۰میلیون  ریال افتتاح و به بهره برداری رسید

افتتاح کارگاه خیاطی امام رضا (ع) در روستای فیض آباد با اشتغال زایی ۵نفر

اجـرای زیـرسـازی ۱۴هـزار متـر مربـع پروژه آسفالـت معابـروکوچـه هابه متـراژ ۱۲۰۰۰متـرمربـع

لـولـه گـذاری بـه متـراژ ۱۵۰۰متـر جـدول گـذاری و کانیـو بــه متـراژ۲۰۰۰ متـر بـااعتبـارکلـی ۶ میـلیـارد در روستای فیض آباد

چهار پروژه عمرانی در شجاع آباد  شامل اسفالت، جدولگذاری، آسفالت معابر و روشنایی معابر با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح یک واحد تولیدی البسه هم در مهدی آباد با هزینه ای بالغ بر۱.۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هفت نفر راه اندازی وبه  بهره برداری رسید.
البسه تولیدی در این کارگاه در حال حاضر برای بیمارستان شهرستان شهربابک به فروش می رسد و برای فروش و حمایت نیاز به بازاریابی دارد
بوستانی با متراژ ۶ هزار و ۲۵۰ متر مربع در مهدی آبادافتتاح شد

چهار پروژه عمرانی شامل سنگفرش، آسفالت، جدول گذاری و کانیو در دولت آباد با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به همت شهرداری صفاییه  المان ورودی شهر صفائیه  با اعتبار ۵ میلیارد  ریال احداث شده که امروز رونمایی شد.

پروژه آسفالت و زیرسازی در محمدآبادهراتی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت و پروژه آسفالت و زیرسازی در علی آباد هراتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال  افتتاح شد

 ۵ پروژه عمرانی در همت آباد شامل پنج پروژه عمرانی شامل آسفالت و زیر سازی ۵ هزار و ۵۰۰ متر، جابجایی ترانس، روشنایی معابر و زیرسازی خیابان های روستای   با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

یک طرح کشاورزی در روستای جنت مرتضوی افتتاح شد

سیستم آبیاری تحت فشار در روستای جنت مرتضوی از توابع بخش فردوس  مورد بهره برداری قرار گرفت که این طرح با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
۱۴ میلیارد ریال از این اعتبار تسهیلات دولتی بلاعوض بوده و این سیستم در ۲۶.۵ هکتار اراضی پسته اجرا شده است.

سه طرح عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت به میزان ۴۰۰ متر و نیز روشنایی معابر

با اعتبار مجموع ۱۴ میلیارد ریال در روستای رکن آباد  به بهره برداری رسید

دو طرح زیرساخت شبکه ارتباطی (فیبرنوری) و کلاس های آمادگی پیش از زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی شهر صفائیه رفسنجان بهره برداری شد.
دکتر عباس اسماعیلی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این آیین اظهار کرد: با اجرای  پروژه فیبر نوری اتصال مرکز بهداشتی و درمانی، اورژانس های بین جاده ای و خانه های بهداشت به صورت بی سیم به مرکز خدمات جامع صفائیه امکان پذیر می باشد.
وی افزود: تقویت نظام شبکه مهم است و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان این طرح را در بحث زنجیره سرما، فضای فیزیکی و زیرساخت IT  اجرا می کند.
دکتر اسماعیلی بیان کرد: با راه اندازی این دکل ارتباطی با سرعت انتقال و پهنای باند ارتباطی مجموعا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه  تا ۵۰ کیلومتر مراکز خدمات درمانی به میزان ۲۳ مرکز در منطقه نوق را پوشش می دهد و خیرین پای کار بیایند تا ۱۸ مرکز درمانی دیگر هم از این خدمت بهره مند شوند.
در پایان این برنامه ها مسیولین و قشر مردمی در گلزار شهدای گمنام و شهید تروریستی حادثه تلخ ۱۳ دی ماه امسال در گلزار شهدای کرمان (شهید محمدعلی عابدینی) حضور یافتند و با این شهدا تجدید میثاق کردند.

 

 

 

 

Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر

1 × 5 =