فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور شخصیت های مذهبی، سیاسی، نظامی و فرهنگی کوهبنان از خدمات شش ساله امام جمعه این شهرستان تجلیل شد. - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

مراسم تجلیل و تکریم از خدمات شش ساله حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان با حضور اعضای شورای اداری ، اعضای شورای تامین ، اعضای ستاد نماز جمعه و رئیس‌دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان ، جمعی از علما و روحانیون کوهبنان ، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان ، رزمندگان ، ایثار گران و خانواده معزز شهیدان در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس در صحن امام زاده سلیمانشاه برگزار گردید .
……………………………………………………………….
در ابتدای این مراسم حسین سالاری گفت: بواسطه خدمات ارزنده امام جمعه شهرستان کوهبنان مراسمی برگزار گردید اما سعی شد این مراسم در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا گردد .
وی تاکید کرد: امروز برای ما روزی ناراحت کننده است چون از محضر شخصیتی بزرگوار و عالمی فرهیخته بی بهره می شویم در حالی که همواره وجود سراسر مهر و محبت ایشان را شاهد بودیم .
فرماندار کوهبنان ادامه داد: نهایت تقوا، پرهیزگاری و مردمداری از خصوصیات اخلاقی امام جمعه کوهبنان است در حالی که با حضور ۱۴ ساله ایشان در مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد هر روز بر محبوبیتش افزوده شده است.
وی ابراز داشت: حجت الاسلام جعفری همواره در جمع مردم و در کنار آنان بود لذا با انتشارخبر رفتن ایشان به شهری دیگر موجی از نگرانی را در بین مردم کوهبنان شاهد بودیم .
سالاری با استناد به منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: مردمی بودن ، محور وحدت و همدلی بودن از ویژگی های بارز ایشان بود دو‌مقوله ای که همواره مورد تاکید و نظر ولی امر مسلمین جهان هست.
وی خاطر نشان کرد: امام جمعه کوهبنان در اجرای کارهای فرهنگی و‌مذهبی پیش قدم بود تلاش در راستای احداث حرم مطهر شهدای گمنام‌، برنامه ریزی جهت احداث سایبان قبور مطهر شهدای شهر کوهبنان ، برگزاری جلسات مختلف فرهنگی و مذهبی در مساجد و‌مدارس و………. از جمله اقدامات این عالم فرهیخته است.
……………………………………………………………
در ادامه روح الله ابراهیمی گفت: این نظام خون بهای هزاران شهید والامقام است که به ازای هر صندلی ریاست ۷۲ شهید تقدیم اتقلاب شده و به ازای هر صندلی مسئولیتی، کربلایی در جبهه ها رقم خورده است.
وی تاکید کرد: ما امروز مدیون خون شهدا و سردار دلها هستیم این عزت و سربلندی به برکت خون شهدا، رهبری های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و مجاهدت های نیروهای نظامی و انتظامی ، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن خصوصا سردار دلها حاصل شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان افزود: امروزه شاهد هستیم افرادی معلوم الحال با زبان و بیان خود درصدد هستند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و عزت ایران اسلامی خدشه وارد کنند که کور خواندند‌ و انشالله سرشان به سنگ‌ خواهد خورد.
وی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی نقش ولایت و رهبری تعیین کننده و کلیدی است و ما باید شکرگزار باشیم که امامین انقلاب از نسل پاک مولای متقیان هستند و ائمه جمعه با واسطه یا بی واسطه با حکم ولایت منصوب می شوند.
ابراهیمی بیان داشت: جا دارد نگذاریم به جایگاه امامت جمعه که نهادی تاثیر گذار ، اثر بخش و راهبردی هست توسط دشمنان و کینه توزان خدشه ای وارد شود.
وی ادامه داد: سپاه و بسیج همواره در کنار ائمه جمعه خواهند بود تا شاهد گسترش بیشتر فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب اسلامی باشیم .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تصریح کرد: پیگیری مشکلات شهرستان ، ایجاد وحدت و همدلی در شهرستان، حمایت از برنامه های بسیج و……….. از جمله خدمات ارزشمند امام جمعه کوهبنان طی سالیان گذشته است .

در ادامه مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید خصوصا سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نماز جمعه از اجتماعات تاثیر گذاری است که با حضور با بصیرت و معنوی مومنین برگزار می شود .
وی ابراز داشت: نماز جمعه یک جریان عبادی و سیاسی است که در بعد عبادی فکر ، اندیشه، اخلاق انسان ها را الهی و ربانی می کند و در بعد سیاسی حاکم اسلامی را در رسیدن به قله های عزت یاری می کند .
حجت الاسلام سید محمد جعفری تاکید کرد: نماز جمعه حلقه وصل بین جامعه و فرد با ولی امر مسلمین است که این مهم از برکات انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: نماز جمعه نمایشگاه اتحاد و برادری است در حالی که صفوف نماز جمعه در برابر دشمنان از هر سلاحی برنده تر است لذا باید تلاش کنیم از خیرات و برکات نماز جمعه به صورت فردی و اجتماعی بهره ببرید.
رئیس شورایسیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان بیان داشت: امام جمعه کوهبنان شخصیتی فرهیخته، متواضع، مردمی، دوست داشتنی، نقش آفرین و صمیمی است که حدود ۲۰ سال امامت جمعه را عهده دار بوده است.
………………………………………………………….
در ادامه حجت الاسلام عباس جعفری گفت: در فضای معنوی در جوار قبور مطهر و‌منور شهیدان هستیم که همواره باید ادامه دهنده راه آنان باشیم .
وی تاکید کرد: هر موفقیتی در شهرستان کوهبنان حاصل شده نتیجه رفاقت و دوستی بین مسئولین، نیروهای نظامی و‌انتظامی و مردم شهرستان بوده است در حالی که جمعی همدل همواره مسئولیت شهرستان را عهده دار هستند.
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: چون زمینه فرهنگی و مذهبی در کوهبنان وجود دارد با حضور امام جمعه بعدی نیز صفا، صمیمیت و‌ محبت در شهرستان افزون تر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: فرماندار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و اعضای ستاد نماز جمعه کوهبنان نقش موثری در برگزاری نماز جمعه و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، مذهبی و……. شهرستان داشتند.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در فصل امتحانی جدید قرار داریم در حالی که دشمنان فکر می کردند در مبارزه با بیماری کرونا ما درمانده می شویم اما منویات مقام معظم رهبری در کنار وحدت و همدلی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی باعث ریشه کن کردن این بیماری می شود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام ۸۰۰۱۲

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر