فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وجود و عدم وجود شورای نگهبان در حقیقت به معنای وجود و عدم وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر :همزمان با چهلمین سال تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان به فرمان حضرت امام (ره) رضا توکلی در گفتگو با خبرنگار شهرستان کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: وجود و عدم وجود شورای نگهبان در حقیقت به معنای وجود و عدم وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
وی ابراز داشت: در اهمیت شورای نگهبان همین بس که حضرت امام (ره) فرمود: اعضای شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند و به کسانی که علیه تصمیمات این نهاد مقدس حرفی را بزنند هشدار جدی داد که تضعیف و توهین به فقه های شورای نگهبان امری خطرناک برای اسلام و کشور است .
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان کوهبنان بیان داشت: قوه مقننه که نقش اصلی و اساسی بر اجرای قوانین کشور را دارد از دو رکن مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل شده است لذا اهمیت شورای نگهبان به حدی است که مجلس شورای اسلامی بدون آن اعتبار قانونی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد:در قانون اساسی وظیفه این نهاد تاثیر گذار نظارت بر تدوین قوانین مجلس و همچنین نظارت جدی بر کلیه انتخابات بجز شوراهای شهر و روستا در کشور است.
توکلی یادآور شد: شورای نگهبان موظف است صلاحیت تمامی نامزدهایی که جهت شرکت در انتخابات البته به جز شوراهای شهر و روستا که در وزارت کشور ثبت نام می کنند را بررسی و پس از احراز صلاحیت اجازه کاندیدا شدن به آنان را بدهد.
وی ابراز داشت: بر اساس اصل ۹۹ نظارت شورای نگهبان در حقیقت نظارت استصوابی و عام می باشد که نظارت بر کلیه انتخابات خبرگان رهبری ، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مراجعه به آرا عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد.
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کوهبنان افزود: صیانت از آرای مردم در انتخابات بغیر از شوراها توسط اعضای شبکه نظارت در سراسر کشور انجام‌می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) در ۱۸ خرداد سال ۶۰ در بحبوحه آشوب آفرینی های بنی صدر و حامیانش فرمود: کسانی که از قانون و یا مصوبات مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان رسیده تمکین نکنند راه مخالف با اسلام را در پیش گرفته اند.
توکلی ادامه داد: ای کاش فتنه گران سال ۸۸ قبل از ایجاد آشوب و اختلاف افکنی در کشور به وصیت نامه حضرت امام‌(ره) ومنویات مقام معظم رهبری توجه بیشتری می کردند و به علت عدم رعایت قانون مورد نفرت مردم قرار نمی گرفتند.
وی ابراز داشت: در جریان انتخابات سال ۸۸ بر همگان ثابت شد که هیچ گونه تقلبی صورت نگرفته بلکه گروهی قصد براندازی نظام را داشتند.
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کوهبنان گفت: تشکر از کلیه عوامل نظارت ، اجرایی و امنیتی ،همچنین تقدیر از تعامل وهمکاری فرمانداری شهرستان ، سپاه پاسداران ، بسیج و نیروی انتظامی و بخشداران در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دیدار با ائمه جمعه کوهبنان و بخش طغرالجرد، عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام شهرستان به همراه قرائت زیارت وارث از جمله برنامه های هفته شورای نگهبان هستند.
وی نصب بنر پیرامون اهمیت شورای نگهبان از منویات حضرت امام و مقام معظم رهبری در مصلای نماز جمعه کوهبنان و بخش طغرالجرد، خاطره گویی آزاده سرافراز احمد نیکخواه در جمع ناظرین دفتر نظارت شهرستان و……. را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.
توکلی در پایان تاکید کرد: جا دارد که از مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان که با حضور ۸۳ درصدی خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر برگ‌زرینی بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزودند تقدیر شود.
نامجو‌کوهبنانی

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر