فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکم مسئولیت شهردارجدید رفسنجان از دستان فرزند اولین شهید مدافع حرم استان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

آیین معارفه مجید کهنوجی شهردار جدید رفسنجان صبح شنبه مورخ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ با حضور  علی اسماعیلی مدیر کل معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، علی شهسواری مدیر کل امور شهری استانداری، دکتر مجید فصیحی هرندی فرماندار، حجت الاسلام عسکری امام جمعه  وشورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار شد

در این آیین مجید کهنوجی حکم مسئولیت خود را از دستان فرزند شهید محمد جمالی اولین شهید مدافع حرم استان تحویل گرفت از سوی استاندار کرمان به عنوان شهردار رفسنجان معرفی شد

در این مراسم از زحمات شهردار سابق محمد مختاری و جهانگیر ملکی سرپرست شهرداری توسط مسئولین تقدیر شد

 

شورای اسلامی شهر رفسنجان : انتخاب شهردار جدید با بررسی های زیاد و فارغ از سیاسی بازی با توجه به کارابودن‌ شخص بوده است

در این آیین سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم ضمن تبریک ماه ربیع الاول اظهار کرد: در ابتدای شروع کار شورای اسلامی شهر رفسنجان، به پابوس امام رضا (ع) رفته و از پروژه های شهری مشهد مقدس بازدید و برای انتخاب شهردار جدید بسیار بررسی ها را انجام و فارغ از سیاسی بازی به کارابودن‌ شخص توجه کردیم.

?وی ادامه داد: با توجه به ویژگی ها اعم از خلاقیت و نوآوری و بومی بودن، مجید کهنوجی با اکثریت آرا انتخاب و فارغ از هر گونه فشار و گرایش سیاسی به سمت شهردار جدید انتخاب شد.

?رحیمی افزود: آمریکا و بیگانگان بر طبل عدم شرکت بر انتخابات کوبیدند اما مردم با پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در رویداد حماسی انتخابات شرکت و امانت را به دست افرادی سپردند که امیدواریم‌ با ایجاد اتاق فکر در شورای اسلامی دوره ششم شهر جهت خدمت به مردم موفقیت هایی در سطح شهر کسب و رضایت مندی جامعه ایجاد شود.

?وی افزود: موجودی نقدی شهرداری زمان تحویل شورای اسلامی ۶۰ میلیارد تومان بوده و هم اکنون ۳۵ میلیارد تومان شهرداری را به آقای کهنوجی می سپاریم. به سمتی می رویم که بودجه های پایدار را برای شهرداری معین کنیم.

?رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان تصریح کرد: سیاست شورای پنجم همه تفکیک ها هیچ ملکی برای شهرداری تصاحب نشده، به دنبال راهکارهایی تحت برنامه ۵ ساله ای که در دست تدوین است هستیم تا شاهد شهری زیبا و آباد باشیم.

 

شهردار جدید رفسنجان گفت: بودجه این شهرداری با برنامه‌ریزی های منسجم با ایجاد بنگاه‌ های اقتصادی و استفاده از ظرفیت کارخانه مس تا پایان دوره ششم شورای اسلامی از ۲۰۰ به هزار میلیارد تومان افزایش خواهید یافت.

مجید کهنوجی روز شنبه در آئین معارفه شهردار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج)، ایجاد آرامش برای مردم این شهر را اولویت کاری خود معرفی کرد و افزود: محله محوری مبتنی بر هویت ایرانی در دستور کار شهرداری رفسنجان قرار دارد تا هر محله از امکانات و ملزوماتی نظیر مسجد، مراکز خرید و غیره بهره مند شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی دوره چهارم و دوره پنجم رفسنجان بر ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی شهری تاکید و فعالیت داشته اند ما نیز با ادغام ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی و مبلمان شهری و با مدیریت منابع مالی در امر پایداری اقدام خواهیم کرد.

کهنوجی گفت: با همت شرکت ملی صنایع مس ایران، پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان را کلید خواهیم زد و ۲۰۰ نفر را به اشتغال می گماریم‌ که با ایجاد این طرح اقتصادی؛ درآمد پایدار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی حاصل می شود.

کهنوجی خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری رفسنجان ۴۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان شهرداری می شود و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی می ماند.

شهردار جدید رفسنجان به برخی از برنامه های آینده کاری خود اشاره و تصریح کرد: زیباسازی ورودی کرمان، یزد و سرچشمه به رفسنجان و بلوار خلیج فارس و ولایت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار، ساماندهی رودخانه های شور، گیودری و اسدآباد نیز در دستور کار شهرداری رفسنجان قرار دارد ضمن اینکه ایجاد بستری برای دوچرخه سواری بانوان و رسیدگی به شهرک ها و نیز اجرای قسمتی از کمربند شرقی به منظور کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین از اولویت های شهرداری خواهد بود.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر