فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۳ سال فراق، مادر شهید تحویلیان و به آغوش کشید مزار فرزندش در رفسنجان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر :مردم شهیدپرور رفسنجان با همراهی مسئولین از مادر و خانواده شهید شهید گمنام تازه شناسایی شده «مهدی تحویلیان» استقبال کردند
استقبال از خانواده شهید که به تازگی هویت او شناسایی شده بود از میدان امام حسین (ع) به سمت دانشگاه ولیعصر رفسنجان  برگزار شد.
مراسم استقبال از این خانواده شهید، باحضور مسئولان شهرستان .مسئولان نظامی و انتظامی . خانواده معظم شهدا، ایثارگران و.خادمیاران رضوی و سایر اقشار حضور داشتند و فراق ۳۳ ساله مادر از فرزند گمنامش به پایان رسید.
شهید مهدی تحویلیان در سال ۶۷ در عملیاتی در منطقه موسیان به مقام رفیع شهادت نائل امده است و سال ۸۷ به عنوان شهید گمنام در دانشگاه ولیعصر رفسنجان به خاک سپرده  شد

 

 

میر سرتیپ غلامعلیان فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور:

*مردم رفسنجان پاداش خیلی خوبی به این شهید دادند/امیدواریم شهید در رفسنجان بماند*

وازهمه کسانی که در مراسم استقبال از خانواده شهید شرکت کردندازجمله مردم شهید پرور شهرستان رفسنجان، امیر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی،حیدری فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی،امام جمعه ،ریاست دانشگاه ولی عصر(عج),نماینده وفرماندار شهرستان رفسنجان تشکروقدردانی کردند و بیان داشتند همه سنگ تمام گذاشتند .
ایشان افزودند:شهیدتحویلیان سرباز لشکر ۲۱حمزه بودند که درسال ۶۷درعملیات تک ارتش عراق به شهادت رسیدند .
وی ادامه داد:امروز اگر بازدارندگی وامنیت درکشورحاکم است واین که سراسرکشورماتحت رصدنیروهای امنیتی است به برکت وجود همین شهداوخانواده شده‌است ومامدیون خانواده شهدا هستیم.
وی خاطرنشان کرد:شهیدتحویلیان بصیرتی داشت که مقام معظم رهبری برروی آن تاکید دارندواین شهید این خصلت راخیلی زود درک کردند وبهترین تصمیم رااخذ کردند،دشمن شناسی حضور به موقع و تصمیم به موقع دردورانی که کشوردچاربحران بود ازخصایص وفضایل این شهید بزرگوار است.

ایشان افزود:این شهید سرمشق والگوی ایثارگری ورشادت دربین همرزمانش بودوهمه ی خاطراتی که نقل شده همه ناشی از روحیه جوانمردی و بزرگواری این شهید است.

امیری تیپ…..درادامه گفت:مردم رفسنجان پاداش بسیارخوبی به این شهید دادندشهیدی که ارسال ۱۳۸۷پیکرش تفحص شدوبه عنوان شهید گمنام در رفسنجان تشییع شد وخداراشکر که چشم انتظاری این خانواده شهید به پایان رسید.مردم قدردان این شهدا هستند وامیدواریم که این شهید دراین شهربماند

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم  یک خواهش از طرف مردم و

مسئولان و خانواده های معظم رفسنجان از خانواده شهید تحویلیان دارم و آن اینکه این افتخار را از رفسنجان بیرون نبرید،

رضایت دهید پیکر مطهر شهید در رفسنجان باشد. مطمئن باشید مردم رفسنجان وفادارند و حق فرزند شما را ادا خواهند کرد.

 

معاون وزارت علوم با اشاره به فضای معنوی ناشی از حضور شهید «تحویلیان» در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، گفت: تقاضا دارم خانواده معظم شهید اجازه دهند این دُر گرانبها در رفسنجان بماند.
عبدالحسین کلانتری پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم استقبال از مادر شهید «مهدی تحویلیان» در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) و مزار شهید تحویلیان اظهار داشت: در تاریخ اندیشه، گاهی عظمت یک موضوع چنان زیاد بوده و مقیاسی داشته که سخن‌گفتن در خصوص آن دشوار است و متفکران را در مقابل خود به سکوت واداشته است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی شهید و شهادت است که سخن گفتن درباره آن سخت است و تنها اولیای الهی در این خصوص سخن گفتند. شهدا قلب تاریخ و متصرفان در عالم هستند، شهید به تاریخ ما جهت و نور می‌دهد، به روزمرگی ما رنگ می پاشد و تاریخ سازی می‌کند.

کلانتری افزود: شهدا با مقامی که دارند قلب تپنده تاریخ بودند و به همین معناست که شهید شمع محفل بشریت است، شهید به روزمرّگی و روزمرگی ما رنگ می‌پاشد و تاریخ‌سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدای گمنام به فضای دانشگاه جلوه داده و دانشگاه را معطر کرده و جهت داده و کارهای فرهنگی دانشگاه را رشد داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: از خانواده شهید تحویلیان خواهش می‌کنم که بگذارند این دُر گرانبها در رفسنجان بماند، مردم رفسنجان مهمان نوازی کردند و زین پس هم نخواهند گذاشت گردی بی مهری بر چهره شهید عزیز بنشیند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات در این مراسم لوح اهدایی از سوی وزیر علوم را تقدیم مادر و خانواده شهید مهدی تحویلیان کرد.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر