فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقال «آب شرب» از خط خلیج فارس به رفسنجان هرچه زودتر عملیاتی شود - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس:
*?انتقال «آب شرب» از خط خلیج فارس به رفسنجان هرچه زودتر عملیاتی شود*
نماینده مرم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می شود، ضرورت دارد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نسبت به عملیاتی شدن قولی که در خصوص انتقال آب خلیج فارس برای شرب رفسنجان و انار داده اقدام کند؛ چراکه مخزن خالی از آب دردی از مردم دوا نمی کند.
به گزارش فیروزه کویربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی خدمت حجت الاسلام دکتر حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های برق رسانی روستاهای بخش مرکزی و مخزن در حال احداث آب رفسنجان اظهار کرد: در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب شاهد خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه برق کارهای خیلی خوبی صورت گرفته، تصریح کرد: با توجه به اینکه پراکندگی روستاها و بخش ها خیلی زیاد است و متأسفانه با سرقت سیم های برق مواجه می شدیم و افت ولتاژ و قطعی ایجاد می شد، کار ارزشمندی در خصوص تعویض سیستم به کابل خودنگهدار در حال اجراست، ضمن اینکه ۳۰ میلیارد تومان در حوزه تعویض سیم ها، جابه جایی تیرها و نصب ترانس هزینه شده است و این عملیات در مناطق ناصریه، عبدالله آباد، محمدآباد میثم و سعادت آباد به طور کامل انجام شده است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: هنوز در کل شهرستان ۱۴۰۰ کیلومتر تعویض سیم نیاز است که حدود سه سال طول می کشد و اگر تأمین اعتبار شود و کابل های مورد نیاز تهیه گردد، می توان به کار سرعت داد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی آب شهرستان تصریح کرد: علی رغم تلاش هایی که صورت می گیرد اما پاسخگوی نیازهای آبی شهرستان نیست و با توجه به اینکه مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می شود، ضرورت دارد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نسبت به قولی که در خصوص انتقال آب خلیج فارس برای شرب رفسنجان و انار داده اقدام کند چراکه مخزن خالی از آب دردی از مردم دوا نمی کند.
حجت الاسلام جلالی در همین رابطه اضافه کرد: ۴۰۰ لیتر در ثانیه برای رفسنجان و انار درخواست دادیم که موافقت کردند و باید به سرعت به ما برسد تا مخازن را پرکنیم که تابستان با مشکل مواجه نشویم.
وی خاطرنشان کرد: طبق قول پیمانکار تصفیه خانه آب شرب رفسنجان هم هم در اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری می شود که آب سالم به مردم برسانیم.
در این بازدید محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان ضمن توصیه نسبت به صرفه جویی در مصرف برق اظهار داشت: با توجه به تعویض شبکه و تغییر به کابل خودنگهدار، بهبود ولتاژ برق را خواهیم داشت و از سرقت سیم و خاموشی های ناخواسته جلوگیری می شود.
چرخ انداز مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان هم گفت: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شرب شهری تا پایان اسفند ۱۴۰۰ تکمیل و تا سال ۱۴۰۱ وارد مدار می شود. ۷۷۰۰ متر خط انتقال ۸۰۰ خریداری شده و پیمانکار هم مشخص و مجوزهای لازم اخذ شده است و با اجرای خط انتقال تابستان آینده از تنش آبی کاسته می شود.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر