فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات احداث بزرگترین پارک جنگلی در رفسنجان صبح امروز آغاز شد - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات اجرای طرح جنگل کاری ۱۲۰ هکتاری با حمایت مالی مجتمع مس سرچشمه با مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان در رفسنجان باحضور مسئولین شهرستان و مجتمع مس  آغاز شد

به گزارش فیروزه کویر فرخ بهرامی مجری طرح احداث این پارک جنگلی صبح امروزدر این مراسم اظهار کرد: این پروژه ۱۱ و نیم کیلومتر طول و ۱۰۰ متر عرض دارد و مساحت کل پارک جنگلی ۱۱۵ هکتار (یک میلیون و ۱۵۰ مترمربع) است و قراراست  ۴۰ هزار و ۲۵۰ اصله درخت با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان غرس شود.

بهرامی افزود بیش از ۱۷ هزار اصله درخت کاج، بیش از ۱۷ هزار اصله درخت زیتون تلخ و نیز درختانی از نوع زیتون میوه، سرو شیراز، سیب و سرو نقره ای در این پارک جنگلی کشت می شود.

انتخاب درخت کاج در نیمی از این وسعت به دلیل مقاوم بودن این نوع درخت به کم آبی، شوری خاک و طوفان است ضمن اینکه ریشه این درخت برای اصلاح خاک هم موثر و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: در خلال اجرای این طرح هزار آلاچیق احداث می شود و با احداث منبع سه هزار مترمکعبی آبیاری این درختان انجام خواهد شد. ضمن آنکه تأمین این آب از روستای آلاچیق، سد سرچشمه و یک حلقه چاه خواهد بود که طی چهار سال آینده در این مکان سایه مطلق خواهیم داشت.

بهرامی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تأمین می شود.

وی با بیان اینکه این پارک جنگلی با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان احداث می‌شود، اضافه کرد: در این پارک همچنین پیست دوچرخه‌ سواری، آلاچیق، پیاده رو و راه ورود و خروج و…احداث می شود.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان  نیز این مراسم با اشاره به روایات سه چیز از جمله فرزند خوب، کتاب سودمند علمی و درخت را از باقیات و صالحات برشمرد.

رفسنجان حدود هزار نفر شهید دارد و این پارک جنگلی به عنوان بوستان یا گلستان شهدا نام‌گذاری شود یا هر درختی به نام یک شهید باشد، ضمن اینکه در برابر هزینه‌ای که می‌شود به درختان رسیدگی شود.

امام جمعه رفسنجان  افزود: به درخت کاری در آموزه های دینی توجه زیادی شده و توصیه می شود در نگهداری از طرح های درختکاری که با میلیاردها تومان هزینه شده  تلاش شود.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر