فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» در سینما آزادی شهر مس برگزارشد - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش فیروزه کویر  دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» در دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو از سوی شرکت مس سرچشمه رفسنجان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و بیش از ۹۰۰ شاعر از سراسر کشور ۱۰ هزار اثر در دو بخش جشنواره ارائه دادند که در اختتامیه جشنواره از بین ۱۹ شاعر راه‌یافته به مرحله نهایی، شش نفر تجلیل شدند.

مجتبی احمدی دبیر دوّمین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن ”

۹۰۰۰اثر به دوّمین جشنواره ملّی شعر کوتاه “آن” ارسال شد

محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم  با گرامیداشت یاد شهدا و تشکر از مجتمع مس سرچشمه به عنوان حامی فرهنگ و هنر استان بیان کرد: امیدوارم با تداوم این تعامل و همکاری و با حفظ مرجعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم گام‌های موثری در توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر برداریم.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی و گردهمایی شاعران در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» را قابل تقدیر دانست و افزود: هنر در تمام دنیا ابزاری برای ابراز عقیده است بنابراین ما نیز باید برای گسترش فرهنگ غنی ایران اسلامی از این ابزار استفاده کنیم.

روحی با اشاره به جایگاه ویژه شعر در بین سایر هنر‌ها و در ادبیات، افزود: شعر بهترین معانی و مفاهیم را به صورت موزون، آهنگین، با احساس و با کمترین کلام به مخاطبان منتقل می‌کند مفاهیمی که در حالت عادی توانایی بیان آن‌ها وجود ندارد اما شاعر با بهترین شیوه و ظرافت آن مفاهیم را در شعر بیان می‌کند.

۱۹شاعر به مرحله نهایی راه یافتند

روح الله ابوالهادی مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان  کرد: از بین آثار ارسالی با انجام داوری ها ۱۹ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند.

واین جشنواره در دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو برگزار شد و از هر بخش سه نفر برگزیده نهایی انتخاب شدند.

وی افزود شرکت‌کنندگان از سراسر کشور  از آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری اصفهان، خراسان رضوی، ایلام به جشنواره اثر ارسال کردند.

سیدعلی میرافضلی دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه “آن” گفت: نخستین دوره جشنواره شعر کوتاه “آن” با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد

در دی ماه سال گذشته فراخوان جشنواره ارائه  و بهمن‌ماه سال قبل آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت نمودند واسفندماه سال گذشته داوری اولیه جشنواره آغاز شد که در هر بخش، سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحله نخست داوری، آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان

برای مرحله دوم داوری انتخاب شد

میرافضلی افزود :داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو  توسط پنج داور انجام شده  و در دو بخش، ۱۹ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند

 

 

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر