فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح دو طرح درمانی همزمان با کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور، در سفر یکروزه وزیر بهداشت به رفسنجان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

۲ طرح درمانی با مجموع اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال جمعه ۲۱ مردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجمعی از مسئولین در رفسنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر جمعه ۲۱ مردادماه دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وجمعی از مسئولین رفسنجان باحضور در گلزار شهدای رفسنجان به غبارروبی و گل افشانی مزار شهیدان سرافراز هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

حاضرین در این آیین با قرائت فاتحه بر مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمانهای بلند امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا میثاقی دوباره بستند.

در ادامه ۲ طرح درمانی با مجموع اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجمعی از مسئولین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه افتتاح ۲ طرح درمانی در رفسنجان افزود: یکی از طرح های افتتاح شده در این شهرستان بخش ها ام آر آی است که با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از طرف خانواده مرحوم فاطمه صبوری احداث و تجهیزات و دستگاه ام آر آی این بخش نیز توسط دولت با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

محمدرضا حاجی زاده افزود: طرح خوابگاه دانشجویی پسرانه نیز امروز در پردیس دانشگاه رفسنجان مورد بهره بردرای قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای این طرح نیز ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه دولتی پیش بینی شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای خوابگاه صرف شده و مابقی آن در حال جذب است تا محوطه سازی خوابگاه ساخته شود.
حاجی زاده افزود: ظرفیت این خوابگاه ۲۵۷ دانشجو و زیربنای آن سه هزار و ۵۲۰ متر مربع است.

 

در ادامه وزیر بهداشت از بخش های مختلف بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) بازدید کرد و به دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت ” زهرا حسن رمضانی” رفت.

دکتر بهرام عین اللهی در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت شهادت زهرا حسن رمضانی نخستین شهید مدافع سلامت رفسنجان اظهار کرد: در شرایط بحران کرونا این فرد برای نجات جان بیماران خود را به خطر انداخت.

وی افزود: افتخار می کنیم به کارکنانی که با نثار جان خود توانستند مدافع سلامت باشند و بیماری کرونا را از جامعه دور کنند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: کرونا در تمام دنیا به وجود آمد و تمام دنیا با آن دست به گریبانگیر هستند و ایران اسلامی توانست بر آن غلبه کند در حالی که در کشورهای پیشرفته مانندآمریکا و اروپا در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این بیماری جن خود را از دست می دهند.

زهرا حسن رمضانی تکنیسین اتاق عمل بیمارستان علی ابن‌ ابیطالب (ع) رفسنجان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

در ادامه جلسه شورای اداری به ریاست وزیر بهداشت در فرمانداری با حضور مسئولین کشوری ،استانی وشهرستانی تشکیل شد

حسین رضایی در نشست شورای اداری افزود: سیل اخیر به ۱۰ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در رفسنجان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ واحد مسکونی نیز بر اثر سیل اخیر تخریب شد که ۵۰ منزل در کوثرریز و ۱۰۰ واحد هم در شهر رفسنجان بر اثر سیل غیرمقاوم و غیرقابل سکونت اعلام شدند.

وی افزود: سیل اخیر به زیرساخت های آب آشامیدنی رفسنجان نیز خسارت وارد کرد که با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان می توان لوله های تخریب شده و شبکه آب آشامیدنی این شهرستان را بازسازی کرد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: هنوز امهال تسهیلات کشاورزی سرمازدگی درختان پسته که اواخر اسفند سال گذشته و اوایل بهار امسال اتفاق افتاد انجام نشده بود که سیل به ۱۰ هزار هکتار از باغ های کشاورزی رفسنجان صدمه وارد کرد لذا تسهیلات تعمیرات و لایروبی گل و لای باغ های کشاورزی نیاز است که امیدواریم دولت در این رابطه برای اختصاص بودجه اقدام کند.

رضایی به وجود ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این افراد معضلاتی برای مردم این منطقه به وجود می آورند و اتفاق اخیر (قتل ۱۰ نفر توسط یک نفر از اتباع بیگانه ) بیانگر این موضوع است و مطالبه مردم در راستای ساماندهی اتباع مجاز و طرد افراد غیرمجازها بحق است.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار نفر از جوانان رفسنجان با سن زیر ۳۶ سال بیکار هستند و نیروی بالقوه به شمار می آیند که باید تدابیری برای جذب و بکارگیری آن ها اندیشیده شود.

وی همچنین به محور رفسنجان به نوق اشاره کرد و با بیان اینکه این محور دومین محور حادثه خیز استان کرمان به شمار می آید ادامه داد: باید برای دوبانده کردن این مسیر به طول ۹۰ کیلومتر سرمایه گذاری شود تا خطرات و تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در این جاده کاهش یابد.

 

ضمنا همزمان با افتتاح دو طرح درمانی در رفسنجان، بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و نماینده مردم در مجلس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در مقیاس ۳۰۰ مگاوات به زمین زده شد.

علی فهیمی مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: در راستای پایبندی شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بحث مسؤولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌ زیست این نیروگاه خورشیدی احداث خواهد شد

وی ادامه داد: این نیروگاه پس از کلنگ‌زنی در دو فاز که فاز اول ۲۵ مگاوات و فاز تکمیلی تا ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید، احداث می‌شود.

مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه از زمان انتخاب پیمانکار نیروگاه قابلیت راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری را داشته باشد.

فهیمی با بیان اینکه اعتبار طرح بیش از ۱۲۰ میلیون یورو است، گفت: فضای پیش‌بینی شده به ازای هر مگاوات یک تا یک ونیم هکتار زمین در نظر گرفتیم که در مجموع در حدود ۴۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مصارف مجتمع مس سرچشمه طبق تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت صمت پشتیبانی خواهد شد و کمک شایانی به پایداری شبکه کشور می‌کند.

فهیمی همچنین متذکر شد:  در کشور تا کنون در این مقیاس نیروگاه تجدیدپذیر و خورشیدی نداشتیم که در آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و منطقه خواهد بود.

حجت‌الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در این مراسم اظهار کرد: امسال دولت مدیریت کرد و  برق مصارف خانگی قطع نشد و در خصوص صنایع، کارخانجات و ادارات برنامه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم خودمان را به برنامه نزدیک‌تر کنیم که صنعت آسیب نبیند، اهمیت دارد چراکه اگر چرخ صنعت خاموش شود اثرات منفی خواهد داشت. بنابراین از مجتمع مس رفسنجان، شرکت ملی صنایع مس ایران که تصمیم دارند کمکی برای دولت باشند و نقش خود را در تولید برق ایفا کنند، قدردانی می‌کنیم.

 

 

 

 

 

خبر: فاطمه استادحسینی

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر