فیروزه کویریکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

60هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری داریم/ نیازی به جذب سرمایه‌گذار نداریم - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نشست فعالین اقتصادی شهرستان و دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان با اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان جهت برگزاری همایش توسعه و سرمایه گزاری رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت:

نیازی به جذب سرمایه‌گذار نداریم بلکه می‌توانیم سرمایه‌گذار به سایر مجموعه‌های صنعتی شهرستان معرفی کنیم.

ما اکنون محور ماشین آلات معدنی و راه‌سازی در کشور هستیم.

در حوزه مواد و کودهای شیمیایی از برخی استان‌های همجوار درخواست کودهای پایه اسیدسولفوریک داریم.

در حوزه IT و ICT، دو کلین روم حوزه معدنی و پزشکی درحال شکل‌گیری و بزرگترین دیتاسنتر جنوب‌شرق کشور درحال اجرا می‌باشد.

در حوزه مونتاژ و انرژی‌های تجدید پذیرسولار زیرمجموعه یک شرکت بزرگ معدنی استقرار و ساخت است.

آمادگی لازم را برای همکاری با اتاق بازرگانی رفسنجان در راستای معرفی سرمایه‌گذاران باتوجه به ظرفیت شهرک‌های صنعتی رفسنجان داریم.

در حال حاضر ٣٠هزار میلیارد تومان در منطقه سرمایه‌گذاری درحال شکل گیری است اما ۶۰هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری داریم.

فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیازمند زیرساخت هستند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خواستار تشکیل کارگروه ویژه راه آهن در این منطقه شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛ روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه در جلسه کمیته زیرساخت که با حضور برخی مسئولان برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروه ویژه راه آهن در این منطقه شد ‌و بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد و این منطقه را بسترساز توسعه صنایع صادرات محور دانست.وی افزود: این منطقه ویژه اقتصادی با توجه به موقعیت جغرافیایی و برنامه عملیاتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها، چشم‌انداز مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات است.

وی با اشاره به برنامه عملیاتی این شرکت با هدف آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی و با بیان اینکه مساحت اولیه اراضی منطقه ویژه اقتصادی ۲ هزار هکتار است، گفت: با توجه به افق چشم‌انداز توسعه این منطقه ویژه اقتصادی، این مساحت کم پاسخگوی سرمایه‌گذاران نیست به همین دلیل، اجرای طرح توسعه اراضی ضروری است.

بهرامشاهی با اشاره به اینکه راه‌ آهن منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌تواند نقش مهمی در حمل و نقل مسافر و کالا همچنین توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه داشته باشد گفت: امیدواریم با تشکیل کارگروه ویژه راه آهن، طرح ریلی در این منطقه اجرا شود.

وی عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد درخواست سرمایه گذاری بوده که نیمی از آن صرف اجرای طرح های تولیدی شده است.

وی افزود: در این منطقه با آینده پژوهی که انجام گرفته به اهداف چهارگانه یعنی حوزه it، ict ، حوزه سولار و مواد شیمیایی نزدیک شده ایم به طوری که در حوزه سولار با شرکتی بزرگ به توافق رسیدیم که بحث مونتاژ (سولار) انجام شود و در خصوص تجهیزات معدنی هم پروژه مونتاژ ماشین آلات معدنی در حال کارشناسی است و ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به این منظور در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه ظرفیت تولید قطعات مورد نیاز صنعتی وجود دارد افزود: سند راهبردی شهرستان باید تهیه شود و شناسایی نیازهای صنعت مس در قالب تحقیقاتی انجام شود و خریدهای صنعت مس سرچشمه از داخل شهرستان تأمین و خریداری شود.

فرماندار رفسنجان نیز در این نشست گفت: این منطقه واقع در محور کرمان، سرزمین فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری است لذا با اینکه تعداد زیادی واحدهای تولیدی در موضوعات مختلف در آن مستقر شده اند اما اجرا و توسعه طرح های زیرساختی آن در اولویت قرار گیرد تا این ظرفیت برای اشتغال و سرمایه‌گذاری بیش از پیش بتواند گام های موثری بردارد.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر

چهارده − نه =