فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهاورد سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به رفسنجان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

رهاورد سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به رفسنجان؛ از تخصیص اعتبار جهت آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راههای روستایی تا اختصاص ۱۰ میلیاردتومان برای تأمین تجهیزات فرودگاه

سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی به رفسنجان انجام و مصوباتی در این سفر مطرح گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱به دعوت حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به رفسنجان سفر کردند و به بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی و هوایی و حوزه راههای روستایی، مسکن و شهرسازی و دیگر موارد مربوط به حوزه عمرانی پرداختند.

در حوزه فرودگاه ها مقرر شد شرکت ایران ایر چهار روز در هفته پرواز داشته باشد که روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه این پروازها انجام شود.

****تخصیص ۱۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و توسعه فرودگاه رفسنجان/ادامه محور داوران از ردیف ماده۲۳

همچنین تجهیزات فرودگاهی قرار شد تا یک ماه آینده تأمین و ۵ میلیارد تومان طی پیگیری های قبلی آقای جلالی و ۵ میلیارد تومان هم برای مباحث توسعه و امنیتی فرودگاه امروز اختصاص یافت.

در حوزه راه و شهرسازی نیز مقرر شد کمربندی شرقی که کار مطالعاتی آن به طول ۲۶ کیلومتر آغاز و عملیات اجرایی آن شروع در بودجه سال آینده دیده شود و محور نوق که از ردیف بودجه های کویری در حال اجراست قیر جاده نوق تخصیص یابد و همین میزان که زیرسازی شده آسفالت آن اجرا شود.

در بحث کمربندی و جاده داوران نیز مقرر گردید در جلسه ای که در تهران برگزار می شود از طریق ماده ۲۳ ردیف بودجه گذاشته شود که از این به بعد به صورت خودیاری اجرا نشود و ادامه این پروژ از طریق ماده ۲۳ انجام گردد.

*اجرای روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راههای رفسنجان بر اساس اولویت بندی

در خصوص زیرساخت ریلی نیز مقرر شد نامه ها به وزارتخانه ابلاغ شود از طریق وزارت نفت، شرکت مس و شرکت حمل و نقل ریلی کشور این پروژه به صورت مشارکتی اجرا گردد.

در بحث راه روستایی نیز با توجه به مشکلاتی که در خصوص محورهای هرمزآباد، لاهیجان، کشکوئیه و…مطرح شد، مقرر گردید فعلا ۱۰۰ کیلومتر در این حوزه بر اساس اولویت بندی روکش انجام شود که ۵۰ درصد آن توسط راهداری کشور و ۵۰ درصد هم از سوی موسوی آیت اللهی معاون عمرانی استانداری قول آسفالت داده شد.

****کمربندی رفسنجان آسفالت می شود

همچنین ۳۵ کیلومتر از کمربندی رفسنجان که در سیل اخیر آسفالت آن تخریب شده نیز مقرر شد آسفالت شود که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان مسؤول اجرای این پروژه است.

در حوزه مسکن ملی هم مقرر شد از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان طی هفته آینده موضوع زمین بررسی و در اختیار شهرستان قرار گیرد که بحث مسکن شهرستان از بن بست خارج شود.

شایان ذکر است: در این سفر رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، کمال علیپور نائب رئیس کمیسیون و دبیر کمیسیون حضور داشتند و دکتر محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، سیدی مدیرعامل فرودگاه های کشور، کدخدازاده نماینده وزیر راه، اکبری نماینده راهداری کشور، ابراهیمی نماینده پارلمانی قرارگاه خاتم(ع) و جمعی از مسؤولان استان کرمان حضور داشتند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس و هیأت همراه از محور نوق، کمربندی شرقی، محور داوران و فرودگاه رفسنجان بازدید کردند

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر