فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تن پسته از باغات رفسنجان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

فرماندار رفسنجان گفت: امسال از باغات پسته شهرستان بیش از ۶۰ هزار تن محصول برداشت می شود.


به گزارش فیروزه کویر: حسین رضایی در جلسه راهبردی جهاد کشاورزی که با حضور مدیر کل حفظ نباتات استان کرمان در محل فرمانداری برگزار شد

بیان کرد: رفسنجان درای بیش از ۸۰ هزار هکتار پسته است که سال های اخیر با وجود تغییرات اقلیمی از جمله سرمازدگی، گرمازدگی، خشکسالی ها و دیگر مسایل محصول آنچنانی برداشت نشد.
وی اظهار کرد: امسال سرمازدگی های بهاره توسط کشاورزان کنترل و خسارت زیادی به باغات وارد نشد لذا پیش بینی می شود برداشت ۶۰ تا ۶۵ هزار تن محصول را داشته باشیم.
رضایی تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول پسته از باغات کشور برداشت می شود که ۵۰ درصد این محصول از باغات استان کرمان است.
وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تا کنون بیش از ۴۷ هزار تن پسته از گمرکات ایران به خارج از کشور صادر شده و برداشت و صادرات محصول باید عاری از افلاتوکسین و سموم باقیمانده در پسته باشد لذا باید کمترین مانع بر سر راه صادرات باشد.
فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد ترمینال های فرآوری پسته در رفسنجان سنتی هستند و بقیه مکانیزه و به صورت صنعتی پسته را فرآوری می کنند.
در این جلسه قرار شد مدیریت حفظ و ناباتات استان کرمان با همکاری پژوهشکده پسته کشور، انجمن پسته ایران مراحل صحیح فرآوری پسته در ترمینال های سنتی و مکانیزه ارسال شود تا افلاتوکسین و سموم باقیمانده در محصول کنترل شود.

 

گزارش :خدیجه غفاری

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر