فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 47 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت مایع - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش  فیروزه کویر  منوچهر فلاح در تشریح این خبر گفت: میزان سوخت مایع صرفه جویی شده بطور میانگین در هر فصل از سال ۱۴۰۱ برابر با ۸/۷ میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه اکنون در استان کرمان بیش از ۷۶۹ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی از گاز طبیعی بهره مند هستند، افزود: بدون شک هدف ما در سال ۱۴۰۲ همچون سنوات گذشته تداوم گازرسانی به بخش های مزبور مخصوصا بخش صنعتی و به دنبال آن صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت مایع است.

وی با اشاره به همسایگی استان کرمان با استان های مرزی کشور ادامه داد: با توجه به این موضوع بحث صرفه جویی در مصرف سوخت مایع در راستای پیشگیری از پدیده مذموم قاچاق سوخت در این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و شایان ذکر است ۹۶% از حجم کل سوخت مایع صرفه جویی شده استان تنها در بازه زمانی ۵ ساله اخیر صورت پذیرفته است.

فلاح ارزان بودن مصرف گاز طبیعی را نسبت به سوخت مایع، کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش اثرات تخریب زیست محیطی و امنیت جاده ها را از مزایای توسعه شبکه گاز طبیعی برشمرد و گفت: جای افتخار است که توانسته ایم با جایگزین کردن این نعمت الهی به جای سوخت مایع، شاهد کاهش مصرف فرآورده های نفتی در استان کرمان و کشور باشیم.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر