فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دست پُر شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان در جشن ملی پسته - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

دست پُر شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان در جشن ملی پسته/ از رونمایی اِلمان پسته تا راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشن در فرهنگسرای گردشگری

معاون هنری شهرداری رفسنجان از مشارکت فعال و پررنگ شهرداری و شورای اسلامی شهر در برنامه‌های جشن ملی پسته رفسنجان سخن گفت و جزئیات مشارکت مدیریت شهری را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر دکتر سید عباس حسینی اظهار کرد: جشن ملی پسته رفسنجان قرار است طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در مناطق مختلف شهرستان برگزار شود و در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان نیز علاوه بر همراهی در اجرا و برگزاری، برنامه‌هایی را در حاشیه این رویداد تدارک دیده است.

وی افزود: در حاشیه جشنواره ملی پسته و با حضور شخصیت‌های مختلف از اِلمان پسته در بلوار طالقانی رونمایی خواهد شد. این اِلمان به وزن ۱۰ تن و ارتفاع تقریبی ۳ متر یکی‌از کارهای برجسته انجام شده در سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی رفسنجان به‌شمار می‌رود.

مشاور امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان در ادامه بیان کرد: در این جشن هم‌چنین از گواهی ثبت جهانی پسته رفسنجان ایران که در سازمان جهانی وایپو(سازمان جهانی مالکیت فکری) به ثبت رسیده، به عنوان یک نشان شهری رونمایی خواهد شد.

معاون هنری شهرداری همچنین از برگزاری تورگردشگری پسته خبر داد و خاطرنشان کرد این تور، ویژه شهرداران شهرهای پسته خیز ایران است که به عنوان یکی از برنامه های جنبی اختتامیه در نظر گرفته شده است.

حسینی از پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشن پسته در محل فرهنگسرای گردشگری شهرداری رفسنجان نیز خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشن پسته در فرهنگسرای گردشگری، با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی بتوانیم جشن جهانی پسته را در رفسنجان برگزار کنیم.

مشاور امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان تأکید کرد: مطالعات برگزاری جشن جهانی پسته رفسنجان از دو سال قبل در شهرداری رفسنجان و با حمایت شورای اسلامی شهر انجام شده و با یاری خداوند متعال امیدواریم با حمایت و همراهی همه مسئولین و با حضور پررنگ نهادهای مختلف و با استفاده از تجربیاتی که از جشن ملی داریم، سال آینده جشن جهانی پسته رفسنجان را در رفسنجان برگزار کنیم.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر