فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب رتبه اول استان و هشتم کشور دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در طرح پایش فشار خون و دیابت - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خبر داد: دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان رتبه هشتم کشور و رتبه اول استان در طرح پایش فشار خون و دیابت را کسب کرد.

به گزارش فیروزه کویر : دکتر وحید محمدی شاهرخی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی با اعلام این خبر توضیح داد: طرح پویش ملی سلامت دیابت و فشار خون از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد که دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در این طرح توانسته رتبه اول استان و هشتم کشور را کسب کند.
دکتر وحیدمحمدی شاهرخی ادامه داد:در این طرح تا کنون موفق به پایش ۱۵۶ هزارو ۳۱۴ نفر معادل۶۱/۸۴ درصد از جمعیت هدف، که از بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور موفق به کسب رتبه هشتم شده ایم.
محمدی شاهرخی کسب این رتبه را مرهون استقبال بی نظیر مردم فهیم شهرستان رفسنجان و انار و همکاران حوزه معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان های رفسنجان و انار خواند و افزود: تا تاریخ دوم دی ماه تعداد دو هزار و ۲۲۳ نفر بیماری فشار خون و۳۸ هزار و ۲۳۹ بیمار پیش فشار خون شناسایی شده است و همچنین تعدادهزارو ۵۱۳ بیمار دیابتی و ۱۲ هزارو ۳۶۱ پیش دیابتی در شهرستان های رفسنجان و انار شناسایی شده و برای انجام اقدامات پزشکی به پزشک معالج معرفی شده اند.
وی تعداد بیماران با سابقه فشار خون ۱۹ هزارو ۳۳۳نفر و بیماران با سابقه دیابت را ۱۳ هزارو ۴۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: از همشهریان بالای ۱۸ سال که تا کنون موفق نشده اند در این طرح ملی شرکت کنند خواهشمندم برای سلامت خود هر چه سریع تر به نزدیکترین ترین پایگاه و یا مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه، در این طرح شرکت و از عوارض ناشی از بیماری های دیابت و فشارخون جلوگیری کنند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر