فیروزه کویریکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

- فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

بررسی دستاوردهای محور مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی

در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان گام دوم انقلاب، یک فعال فرهنگی و اجتماعی به بررسی دستاوردهای گمحور مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون بینش اهل‌بیت (ع )رفسنجان؛ کیان ابوالهادی در در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان گام دوم انقلاب گفت: از سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم صهیونیستی رسما فلسطین را غصب نمود، راه‌های جنگ دولت‌ها، مذاکره و صلح و مقاومت را برای خارج شدن از این موقعیت اتخاذ کردند.

ابوالهادی بیان کرد: دولت‌های عربی به حمایت از فلسطینان چندین بار با رژیم غاصب وارد درگیری مستقیم شدند، مصر و سایر کشور های عربی با شعار و فریاد بسیار جنگ هایی را به راه انداختند.

این فعال فرهنگی،اجتماعی اظهار کرد: بعد از آن که فلسطینی ها دیدند که کاری از دولت های عربی و جنگ هایشان ساخته نیست به سراغ مذاکره با اسرائیلی‌ها رفتند که سیاست های آن بیشتر از سوی یاسر عرفات اتخاذ شد، در این راستا چندین پیمان صلح مانند کمپ دیوید و اسلو امضا شد.

ابوالهادی اظهار کرد: با وجود امتیازات قابل توجهی که فلسطینیان به رژیم تروریستی دادند، باز هم آن ها نقض پیمان کردند و حتی همان تشکیلات خودگردان در دو منطقه کوچک کرانه باختری و غزه نیز تاب نیاورد.

وی تصریح کرد: بعد از آنکه فلسطینان متوجه شدند که دولت‌های عربی و جنگ هایشان نمی تواند کاری پیش ببرد و تروریست ها هم کوچکترین حق و امتیازی برای آنان قائل نیستند، حرکت تاریخی‌ را رقم زدنند.

ابوالهادی ادامه داد: فلسطینیان مبارزه و مقاومت را که برگرفته از نهضت عاشورا و دفاع مقدس بود، سرلوحه خود قرار دادند و سلسله فعالیت‌های بنیادی و کلیدی‌ را آغاز کردند که دستاوردهای سیاسی و امنیتی فراوانی را برای این ملت بزرگ به ارمغان آورد.

این فعال فرهنگی اجتماعی تاکید کرد: مقاومت مانند کاری که حماس انجام میدهد صرفا یک تشکیلات مادّی نیست که تروریست‌ها بتوانند با کشتار زنان و کودکانشان آن‌ را نابود کنند بلکه یک تفکر و ایدئولوژی است که نه تنها نابود شدنی نیست بلکه مبارزین اسلام را هر روز آماده تر از دیروز می‌کند.

وی گفت: بعد از ۷۵ سال برای اولین بار میبینیم که افکار عمومی جهانیان علیه تروریست‌ها است و کشورهایی مانند آفریقای جنوبی که ارتباط چندانی با فلسطینیان ندارد، مبادرت به طرح شکایت علیه رژیم غاصب می‌کند و اتفاقا دادگاه بین‌المللی هم این تروریست‌های وحشی را محکوم می‌کند، حتی در قلب آمریکا هم برای مردم روشن و واضح شده که غاصبین، کودک کش و تروریست هستند.

ابوالهادی در پایان تصریح کرد: امروز قدرت گردان‌های رزمی مقاومت، با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست، در زمانی نه چندان دور، رزمندگان اسلام با ساده ترین اسلحه و تجهیزات به مبارزه با اشغالگران می پرداختند اما امروز میبینیم تانک‌های ۶۵ تنی و پهپاد های گران قیمت رژیم های تروریستی با کمترین هزینه توسط نیروی های مقاومت منهدم می شوند.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر

8 + چهارده =