فیروزه کویریکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

- فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یک روز پس از انتخابات از پروژه در حال اجرای انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان بازدید کرد و در این جریان گفت: انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان که در دو ماه آینده بهره برداری می شود حرکتی است که نتایج آن برای سال ها یا قرن های آینده ماندگار است تا نسل های فعلی و بعدی از آن متنفع شوند.

به گزارش فیروزه کویر  استان پهناور و زرخیز کرمان ظرفیت های آشکار و نهانی در حوزه معادن، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره دارد که موقعیت ممتازی به آن در جنوبشرق کشور بخشیده و کرمان را مستعد توسعه همه جانبه کرده است.
اما اقلیم کویری و نیمه خشک و کاهش نزولات جوی و خشکسالی های سال های گذشته، چالش بزرگ کم آبی را در  استان کرمان و شهرستان رفسنجان پدید آورده که تهدیدی برای بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی محسوب می شود.
تدبیر مسئولان با همراهی و مشارکت بخش خصوصی در اجرا و بهره برداری انتقال آب خلیج فارس به این استان و رفسنجان حرکتی است که نتایج آن برای سال ها یا قرن های آینده ماندگار است تا نسل های فعلی و بعدی از آن متنفع شوند.
اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان از چند ماه پیش آغاز شده و طی این اجرا، بازدیدهای مختلفی توسط فرماندار و معاونین، مسیولان کشوری، استانی و شهرستانی از آن انجام شده و قرار است دو ماه آینده این آب به مدار بهره برداری برسد و اهالی رفسنجان از آب پایدار و آشامیدنی برخوردار شوند.
و اما اصل موضوع این است که مسیولان نه تنها قبل از انتخابات بلکه بعد از انتخابات هم به طور جدی پیگیر اجرا و به ثمر نشستن این طرح در راستای منافع عموم و خدمت رسانی به مردم هستند و این وحدت و همدلی مسئولان ستودنی است.
مهندس حسین رضایی فرماندار، مهندس حسین چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان به همراه  «علی رضا طباطبایی» مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  امروز یک روز پس از انتخابات پر شور ۱۱ اسفند به محل اجرای این پروژه رفتند و از نزدیک شاهد اجرای آن بودند.
علی رضا طباطبایی اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه از چند ماه پیش که آغاز شده در دو ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: اجرای این خط یعنی خط ۱۶۰۰ فولادی از محل مخزن R2( مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی) واقع در بالای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) جاده یزد به سمت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی رفسنجان به طول ۲۲ کیلومتر در حال انجام است و کمتر از ۴ کیلومتر از آن باقیمانده تا طرح به بهره برداری برسد.
طباطبایی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح کارگاه هایی ایجاد شدند و امیدواریم با ادامه روند اجرای این پروژه، به طور جهادی، دو ماه آینده شاهد منتفع شدن مردم از آب خلیج فارس باشند.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب در برنامه هایش همه ساله طبق تعریف برنامه‌های اضطراری، یک سری فعالیت ها از جمله ساخت مخزن، اجرای خطوط انتقال ورودی و خروجی مخزن، حفر و تجهیز چاه و دیگر فعالیت ها را در برنامه خود دارد.
در ادامه این بازدید از چند پروژه آبرسانی از جمله مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در حال ساخت واقع در بلوار امام علی (ع)،خط انتقال ۸۰۰ چدن رفسنجان و مخزن سه هزار متر مکعبی رفسنحان بازدید به عمل آمد.


Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر

2 × دو =