فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورود منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به صنعت اسباب بازی - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: تولید اسباب بازی بومی یکی از نیازهای کشور است و منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ورود و حمایت از سرمایه گذاران این حوزه را دارد.

⬅️به گزارش  فیروزه کویر : روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روز سه شنبه جلسه بررسی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای ورود به صنعت اسباب بازی با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور در تهران برگزار شد.
⬅️حجت الاسلام دکتر جلالی نماینده مردم شریف رفسنجان و انار در مجلس، رفسنجان را یک شهرستان کشاورزی و صنعتی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس کاتدی در کشور دانست و اظهار کرد: یکی از زیرساخت های لازم برای صنایع، آب است که از خلیج فارس برای صنعت انتقال داده شده و برای منطقه ویژه اقتصادی و شرب شهرهای رفسنجان و انار هم اختصاص داده شده که با اجرای خط انتقال آن، مشکل صنایع این منطقه نیز برطرف می شود.
⬅️وی با اشاره به پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حوزه صنعت اسباب بازی افزود: در رفسنجان پارک بازی کودک داریم که وسایل زیادی نیاز دارد و اگر این وسایل در رفسنجان تولید می شد، کمک بسزایی در این حوزه صورت می گرفت، ضمن آنکه قرار است این پارک ها افزایش پیدا کنند.
⬅️دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس بر بومی سازی اسباب بازی تأکید کرد و گفت: در تولید اسباب بازی باید ذهن و فکر کودکان هم مدنظر باشد و متناسب با نیاز حرکت کنیم.
⬅️وی خاطرنشان کرد: اسباب بازی باید در سبد خانوار قرار گیرد و با نگاه فرهنگی و بومی کشورمان در حوزه تولید اسباب بازی ورود کنیم.
⬅️حجت الاسلام جلالی از ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال و کمک به اقتصاد شهرستان به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران یاد کرد و از انجمن تولید کنندگان دعوت به برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی بومی در شهرستان را داشت که با استقبال تولیدکنندگان همراه شد.
⬅️روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم با معرفی اجمالی منطقه ویژه اقتصادی و تشریح مزیت های این مناطق برای سرمایه گذاری اظهار داشت: دو هزار هکتار وسعت منطقه، زون بندی های مختلفی دارد و در کنار صنایع شیمیایی و…به دنبال ایجاد محورهای دیگری از جمله آی.تی، گردشگری و …هستیم و در حوزه اسباب بازی که یک صنعت جذاب است، سرمایه گذارانی هم ورود کرده اند که آمادگی داریم زمین مورد نیاز را به سرمایه گذار این حوزه واگذار کنیم.
⬅️وی صنعت اسباب بازی را یکی از صنایع کم آب بر دانست و با دعوت از انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور به رفسنجان و بازدید از شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: با توجه به دغدغه ای که در این خصوص وجود دارد حمایت های لازم را خواهیم داشت که بتوانیم گامی برای تولید اسباب بازی های بومی کشورمان برداریم.
⬅️ لولاگر دبیر انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی، انجمن صنفی کارفرمایی است که در سال ۹۶ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته و بیش از ۹۰ تولیدکننده اسباب بازی در عرصه های مختلف اسباب بازی فعالیت می کنند.
⬅️وی با بیان اینکه به حوزه اسباب بازی کمتر توجه شده است، افزود: طی سالیان متمادی صرفا بخشی از اسباب بازی وارد می شد که موجب شد نگاه درستی به تولیدکنندگان و عرصه تولید در این حوزه نشود.
⬅️این تولیدکننده اسباب بازی خاطرنشان کرد: اما در این چند سال تولیدکنندگان اسباب بازی بخش مهمی از بازار اسباب بازی را در دست گرفتند و بیشتر نگاه مان به صادرات بوده که از دغدغه های جدی تولید است و منطقه ویژه اقتصادی با توجه به مزیت های گمرکی که دارد یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

*✍?روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان*

↙️جهت اطلاع از اخبار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به سایت زیر مراجعه کنید؛

www.rsez.ir

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر