فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان* - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

 

?رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و کمک به سرمایه‌گذاری در منطقه از چند واحد تولیدی و محورهای مختلف منطقه بازدید کرد.

↩️به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، عصر چهارشنبه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و عضو هیأت نمایندگان اتاق کرمان به همراه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، مدیر سرمایه‌گذاری منطقه و جمعی از مشاوران مدیرعامل از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی شامل مزرعه ماینر، کارخانه لعاب کاشی، فروکروم، گسترش لوله آبیاران و مخازن اسید شرکت مس بازدید کردند.
↩️در این بازدید که به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و کمک به سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفت، بهرام‌شاهی ضمن پرداختن به محوریت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، اظهار کرد: طی حدود هشت ماه گذشته تا امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۱۸ مورد جذب سرمایه‌گذاری در منطقه صورت گرفته که در زمینه‌های مختلف بوده است.
↩️مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از حضور در مساجد و پایگاه‌های مردمی برای تشویق به سرمایه‌گذاری سخن به میان آورد و گفت: طی حضور در جمع نمازگزاران مسجد جوادیه دو نفر از جوانان اعلام آمادگی کردند که در صندوق تأمین مالی که قرار است در منطقه تأسیس شود، سرمایه‌گذاری کنند.
↩️وی تصریح کرد: در راستای زیرساخت‌های منطقه گام بزرگی برداشتیم که به کمک شرکت مس و صنایع بزرگ آنها را تقویت کنیم.
↩️وی خاطرنشان کرد: به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد اشتغال در منطقه هستیم و پیشنهادات سرمایه‌گذاری زیادی داریم که بعضی مرتبط با نیازهای مس نیز هستند.
↩️مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی به موضوع اهمیت گردشگری در راستای توسعه، پرداخت و عنوان کرد: از منطقه ویژه اقتصادی تا دره راگه ۲۰ کیلومتر فاصله است که قصد داریم محور گردشگری در این مسیر ایجاد کنیم و پیست موتورسواری و دیگر جاذبه‌ها را در آن تعریف کردیم.
↩️وی در پایان سخنان خود پیشنهاد راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در منطقه ویژه را مطرح کرد که با توجه به وجود گمرک در منطقه می‌تواند ارتباط خوبی بین منطقه و اتاق بازرگانی ایجاد کند.
↩️سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز طی سخنانی اظهار داشت: پیگیری‌های جدی که مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان دارد جای تقدیر دارد و در آینده شاهد تحولات خوبی در این منطقه خواهیم بود.
↩️وی ابراز کرد: شرکت مس یک ظرفیت بزرگ برای منطقه ویژه اقتصادی و شهرستان رفسنجان محسوب می‌شود. مس باید مجتمع کارگاهی بسازد و در اختیار جوانان برای طرح‌های دانش‌بنیان قرار دهد که مجبور نباشند ابتدای کار سرمایه خود را صرف ساخت و ساز کنند.
↩️رئیس اتاق کرمان اضافه کرد: همچنین مس محصول تولیدی را هم به شرط کیفیت خریداری کند که حمایت از تولید هم صورت بگیرد.
↩️طبیب‌زاده با بیان اینکه خط ریلی منطقه، تأمین زیرساخت‌های آب و برق حتما پیگیری شود، ادامه داد: همچنین مخازن هم در مجموعه افزایش یابد و جاذبه‌هایی ازجمله مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری، واگذاری اسید با قیمت پایین، تضمین خرید محصول و…ایجاد شود.
↩️وی تأکید کرد: در شهرستان رفسنجان برای سرمایه‌گذاری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد و سیاست‌گذاری‌هایی شود که با تغییر مدیران، طرح‌ها رها نشوند.
↩️رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با ذکر این مطلب که رفسنجان دارای افراد صاحب‌نظر و اثرگذاری در کشور است، توضیح داد: انجمن حمایت از توسعه رفسنجان را تشکیل دهید و از تمام طیف‌ها در آن دعوت شود که با محوریت یک نفر و تقسیم کار و تعریف نقش، در جهت توسعه و آبادانی شهرستان گام بردارید.
↩️طبیب‌زاده در ادامه از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دعوت کرد در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار می‌شود شرکت کنند و قابلیت‌ها و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را در قالب غرفه‌ای که شرکت می‌کنند به معرض دید قرار دهند.
↩️وی در بخش پایانی سخنان خود با ارائه پیشنهاد ایجاد «لجستیک پارک» در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در خصوص راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی استان در منطقه ویژه رفسنجان گفت: این موضوع بررسی خواهد شد.

?روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

↙️اخبار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را در آدرس زیر دنبال کنید؛
??????????????????
www.rsez.ir

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر