فیروزه کویریکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد شهرک معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان/تفاهم همکاری با صندوق صنعت ماشین‌سازی در خصوص راه‌اندازی صندوق تأمین مالی جمعی (crowdfunding) - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

جلسه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی به‌منظور همکاری در حوزه ماشین‌آلات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر به نقل از روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و دکتر رحیمی مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی برگزار شد.دکتر رحیمی با معرفی اجمالی و حوزه کاری این صندوق اظهار کرد: صندوق در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد. هر استان یک صندوق دارد و یک‌سری صندوق‌های کشوری و تخصصی داریم که صندوق ما در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی فعالیت دارد. وی تصریح کرد: کارگروهی متشکل از نماینده بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و با نظارت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در صدور مجوز این صندوق‌ها دخیل هستند و ۲۶ درصد سهامداران صندوق دولت و مابقی خصوصی است.

مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: صندوق، کارگزاری منابع دولتی و غیردولتی را بر عهده دارد و پرداخت تسهیلات بخشی از کار صندوق است.

وی در ادامه ابراز کرد: در مورد ماشین‌آلات کارگاهی خیلی کارکردیم و در زمینه ماشین‌آلات معدنی راغب به همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم، که در این خصوص باید سازوکاری تعریف شود و فاز مطالعاتی داشته باشیم که زمینه همکاری فراهم گردد.

بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز اظهار داشت: قصد داریم در منطقه ویژه اقتصادی شهرک معدنی ایجاد کنیم که در بحث ماشین‌آلات معدنی در زمینه تولید قطعات، واردات، مونتاژ، تعویض قطعه، آموزش و دیگر موارد کار انجام شود و در این زمینه با همکاری صندوق مدلی تعریف شود و با استفاده از دانش فنی شرکت و آورده منطقه ویژه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی توضیح داد: ماشین‌آلات معدنی عمدتا در استان فرسوده‌اند و دچار بحران شده‌اند که با ورود منطقه ویژه در این زمینه می‌توانیم کمک شایانی به استان داشته باشیم و خلأ موجود را پر کنیم.

بهرام‌شاهی تصریح کرد: ظرفیت معدنی منطقه در حال فعال شدن است و معدن جدید در سریدون ظرفیت بسیار بالایی دارد که می‌طلبد شرکت‌های بزرگ معدنی و ماشین‌آلات معدنی با توجه به ظرفیتی که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دارد، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

لازم به ذکر است: تأمین مالی جمعی یا Crowdfunding یکی از رویکردهای نوین در حوزه سرمایه‌گذاری است که هدف آن تامین منابع مالی لازم برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کار از طریق جمعی از افراد مستقل است. در این روش، منابع مالی معمولا از طریق اینترنت و با مشارکت‌های محدود افراد متعدد تامین می‌شود.

صدور انواع ضمانتنامه کارفرمایی سرمایه‌گذاری و مشارکت از دو طریق مشارکت در تأمین ماشین‌آلات خطوط تولید یا مشارکت حقوقی با سهامداری در شرکت‌های خاصی که در چارچوب آیین‌نامه هیات مدیره مشخص کرده، همچنین خدمات ارزیابی حوزه مالی اعتباری و فنی و مهندسی از دیگر خدمات این صندوق است.

Likes0Dislikes0

برچسب ها :

نظرات و ارسال نظر