فیروزه کویردوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

رفع مشکلات کشاورزان با تعامل شورای اسلامی شهرستان و جهاد کشاورزی - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهرستان رفسنجان صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت به ریاست مجید صفریان و با حضور اکثریت اعضاء در ساختمان شورای شهر تشکیل شد.

به گزارش فیروزه کویر: در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، صفریان رئیس شورای اسلامی شهرستان رفسنجان ضمن گرامیداشت مناسبت‌های اخیر، پیرامون مسائل شهرستان توضیحاتی ارائه کرد و خواستار حل مشکلات مردم و تعامل بیشتر با شوراها از سوی مدیران شد.

در این جلسه که مهران و زارع از معاونان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان حضور داشتند، صفریان با اشاره به مشکلات کشاورزان، بر رسیدگی و بازرسی بیشتر از فروشندگان کود و سم تأکید کرد و گفت: باید هر چه سریعتر وضعیت زمین های واگذار به افرادی که هیچ گونه اشتغال زایی ایجاد نکرده اند، تعیین شود.

وی ادامه داد: ضروریست موضوع سهمیه گازوئیل تراکتورهای کشاورزی و قطع برق چاه موتورها و تقسیم عادلانه کمک های حمایتی دولت به کشاورزان و دامداران در سطح شهرستان بررسی و رسیدگی شود.

در ادامه قادری نماینده شورای شهر جوادیه و الهیه به نبود پارکینگ مناسب در جوادیه و الهیه اشاره کرد و از ضعف آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه گلایه کرد و گفت: در این منطقه امکان تماس با نیروهای امدادی نیز وجود ندارد.

حیدری از بخش نوق نیز ایجاد مجتمع گلخانه ای را یکی از درخواست های مهم در این منطقه عنوان کرد و پس از وی جمال زاده از بخش کشکوئیه با گلایه از نبود کود و سم در منطقه، گفت: کد سازمانی منطقه کشکوئیه متعلق به شرکت تعاونی روستایی و به نام شخص حقیقی است که باید اصلاح شود.

در ادامه فتاحی از شهر صفائیه از عدم سهمیه کودهای حمایتی در بخش فردوس و شهر صفائیه گلایه کرد و سپس رشیدی از شهر کشکوئیه به بیان مشکلات کشاورزان منطقه پرداخت و خواستار رفع آنان در بخش کود و سم و فروش محصول پسته شد.

پلارک از بخش فردوس نیز در خصوص کشت جایگزین برای پسته سخن گفت و افزود: باید به دنبال محصول زیتون و زعفران باشیم و با افرادی که بدون اجازه اقدام به بریدن درختان خشک و تر می کنند، برخورد شود.

در پایان مهران با ارائه توضیحاتی پیرامون کشاورزی شهرستان و حوزه مدیریتی جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و شوری بسیار بالای آب و نیاز پسته به آن، در این حوزه دچار بحران هستیم و همه مسئولین و مردم باید تلاش کنند که حداقل وضعیت موجود حفظ شود.

وی افزود: به دلیل تک محصول بودن شهرستان باید به فکر راهکارهای جدیدی در حوزه صنعت و ایجاد کارخانه ها و گلخانه ها و سایر مشاغل دیگر باشیم و مدیران بالا دستی کمک کنند تا مشکلات صادرات رفع شود.‌

در پایان مقرر شد برای رفع مشکلات کشاورزان و دامپروران تعاملات بیشتری بین شورای اسلامی شهرستان و اداره جهاد کشاورزی صورت گیرد.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر