فیروزه کویرشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معمای شاد و خطر ترک تحصیل دانش آموزان - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

 علیرغم گذشت پنج ماه از راه اندازی شبکه شاد، زیرساخت های آن آماده نیست و بسیاری از خانواده ها هم توان تهیه گوشی هوشمند را نداشته و این امر دانش آموزان را در خطر ترک تحصیل قرار می دهد.

به گزارش فیروزه کویر : با گذشت حدود پنج ماه از راه اندازی شبکه شاد، این امر مسئله اول نظام آموزشی و خانواده‌ها در حوزه آموزش‌های مجازی است.

برنامه شاد مشکلات نرم افزاری دارد و بسیاری از نیازهای دانش آموزان در آن دیده نشده و خانواده‌ها مجبور هستند علاوه بر نصب برنامه شاد، در فضای مجازی دیگر تکلیف فرزندان خود را پیگیری کنند.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۵ هزار دانش آموز گلستانی به شبکه شاد دسترسی نداشته که از این تعداد ۱۳ هزار نفر حتی از وسایل ارتباط جمعی رادیو و تلویزیون هم محروم بودند.

طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی جدید ۹۶ درصد دانش آموزان پایه اول، ۹۳ درصد پایه هفتم و ۸۳ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در استان ثبت نام کردند و آمارها از ترک تحصیل شمار زیادی از دانش‌آموزان خبر می‌دهد.

در کرمان آمار کمتر از ۴۰ درصد از دانش آموزان به صورت حضوری به مدارس مراجعه کرده که بخش قابل توجهی از این تعداد هم در روستاهای دور افتاده و یا کم جمعیت زندگی می‌کنند.

آموزش مجازی باعث حضور مردم به بازار موبایل و تبلت هم شده است و اکثر موبایل‌های ارزان قیمت و میان رده در بازار وجود ندارد و در مقابل گوشی‌های موبایل که گرانقیمت که بالای هفت میلیون قیمت دارند، موجود شده است./مهر

 

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر