فیروزه کویرشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳

احتمال هجوم ملخ های صحرایی به کرمان ورفسنجان/ اعتبارات مبارزه باآفت کافی نیست - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

احتمال هجوم ملخ صحرایی به نیمه شمالی استان کرمان مثل شهرهای شرقی، ارزوئیه، رفسنجان و حتی مرکز استان وجود دارد. همچنین طبق پیش‌بینی‌ها از نیمه اسفند در استان بارندگی داریم و این رطوبت و گرمی هوا باعث جذب ملخ‌های صحرایی می‌شود.
ایسنا نوشت: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان درباره وضعیت هجوم ملخ‌ها با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان فائو اظهار کرد که طبق پیش‌بینی‌ها در دو یا سه هفته آینده هجوم ملخ صحرایی به استان‌های جنوبی مثل جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس را خواهیم داشت.
ناصر طاهری با بیان اینکه بارندگی باعث تفریخ تخم‌های ملخ صحرایی سال گذشته می‌شود، افزود: تهیه سم لازم، آماده کردن تجهیزات سمپاش و ناوگان سمپاش، آموزش نیروها از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی از اقدامات معاونت عمرانی استانداری در راستای تخصیص اعتبار برای مقابله با ملخ‌های صحرایی سخن به میان آورد و تصریح کرد: امکانات خودرویی ما برای مبارزه با این آفت در مناطق صعب‌العبور و سخت، ضعیف است لذا به همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه نیازمندیم.
وی با تاکید برآنکه ملخ‌ها را باید قبل از ورود به مزارع و باغ‌ها زمین‌گیر کرد، گفت: در سال گذشته با اقدامات به‌هنگام و مناسب از هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شد و خسارت‌هایی در این زمینه به بخش کشاورزی وارد نشد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تاکید کرد: به همه کشاورزان و مردم این اطمینان را می‌دهیم با همه توان به مقابله با ملخ صحرایی خواهیم پرداخت تا هیچگونه خسارتی به مزارع وارد نشود.
وی با عنوان این مطلب که ملخ صحرایی در عرض یک هفته می‌تواند مسافتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند، اظهار کرد: تیم‌های ردیابی را در استان تشکیل دادیم و هرجا ملخ را مشاهده کنیم مبارزه را بلافاصله آغاز می‌کنیم اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیشترین هجوم را در نیمه شمالی استان در شهرستان ریگان و ارزوئیه داشته باشیم.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر