فیروزه کویرشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳

اقدام مجلس باایجاد صندوقی برای درمان بیماران خاص - فیروزه کویر رفسنجان

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیروزه کویر : حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در سخنانی اظهار کرد: مجلس ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه مردم گذاشت و هیچکس در کشور نداریم که فاقد بیمه باشد و امسال حدود ۶ میلیون نفر بیمه شدند و منعی برای بیمه شدن نیست.
وی اضافه کرد: ۷۵ قلم دارو هم که تحت پوشش بیمه نبود، تحت پوشش قرار گرفتند اما یک سری اقلام ازجمله شیرخشک، داروهای بیماران صعب العلاج، تجهیزات پزشکی یک بار مصرف، باتری قلب، حلزون گوش و پروتز زانو همچنان ارز ترجیحی به آن تعلق می گیرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در ادامه اظهار داشت: برای پرداخت بخشی از هزینه ها و درمان بیماران خاص صندوقی با ۵ هزار میلیارد اعتبار ایجاد کردیم که تا الان ۱۲۲۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته که با تصویب هیأت دولت آیین نامه ای تدوین شده که به زودی اجرایی می شود تا بیماران خاص و صعب العلاج از این صندوق بهره مند شوند.
وی در خصوص آنتی بیوتیک ها نیز گفت: تمام مواد اولیه آن در داخل است و هیچگونه کمبودی در خصوص آنتی بیوتیک ها نداریم.
حجت الاسلام جلالی یادآور شد: امروز با حضور دکتر میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به کلیات طرح دارویار مباحثی مطرح و نتایج خوبی حاصل گردید.
وی عنوان کرد: ۹۷ درصد داروها در کشورمان تولید داخل است و ۴۰ درصد مواد اولیه آن از خارج از کشور که عمده از کشور هندوستان است، وارد می شود.

Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر